H60198Bl Composition V

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60198Bz Kompozice scénické a filmové hudby V.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohlubovat ukotvení znalostí a dovedností posluchače, souvisejících s uměleckým a technologickým řešení závěrečného projektu nebo doplňující znalosti a dovednosti posluchače pro jeho všestranný umělecký rozvoj.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• detailní orientace v souvislosti vlastního absolventského díla se současným uměleckým provozem,
• přesné sémantické analýzy projektu a vytváření obdobných i výrazně modifikovaných variant použitých kompozičních i technologických řešení.
Syllabus (in Czech)
  • Získávání dalších informací z umělecké i technologické oblasti pod vedením pedagoga, které s absolventským dílem souvisí, včetně vytváření delších studií nebo samostatných děl.
Literature
  • TARKOVSKIJ, Andrej. Stalker [DVD]. Zóna, Aerofilms, 2006.
  • TRUAX, Barry. Acoustic communication. Norwood: Ablex Publishing Corporation, 1984. ISBN 0-89391-263-8.
  • BENSON, Dave Benson. Music: A Mathematical Offering [online]. Canbridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0521619998. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://logosfoundation.org/kursus/music_math.pdf
  • HINKLE-TURNER, Elizabeth. Women Composers and Music Technology in the United States: Crossing the Line. Aldershot, UK, Burlington, VT: Ashgate. 2006. ISBN 978-0-754-60461-7.
  • MOJDL, Edgar :Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • GORBMAN, Claudia. Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington and Indianapolis: Indiana UP, 1987. ISBN 978-0253204363.
  • HARAWAY, Donna. Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London, New York: Routledge, 1991. ISBN 978-0-415-90387-5.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60198Bl