DIFA:DSCZ402 Kostým I - Informace o předmětu
DSCZ402 Kostým I
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/1/4. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Preková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 13:00–14:30 uc_C, Pá 10:15–11:45 uc_C
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování Scénografie, Kostýmní designu, Performance nebo Architektury v Bakalářském stupni
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:N)
- Cíle předmětu
- V rámci tohoto semestru je cílem kurzu zkoumat kostým a téma rolí v současných politicko - sociálních a technologických souvislostech, které silně ovlivňují, formují současnou kulturní a existenciální situaci člověka. Hrdinkami/ny se stávají nejen lidé ale i neantropocentrické bytosti, děje, entity, realita existence živého je rozšířena i při ztrátě ekologických a etických hodnot. Tato dychotomie a další důsledky, které studenti zkoumají tvoří nové civilizační a kulturní rámce. Kostým a tělo jsou zásadním tvaroslovím kulturních hodnot, kterými je možno manipulovat společnost. Téma politiky těla, trans formací a queer světů je zkoumáno a zpracováváno s příklonem k novým technologiím, měnícím možnosti tvorby.
- Výstupy z učení
- Studentky se orientují v uměleckých, technologických, komunikačních a organizačních dovednostech. Jsou schopny základně formuloovat témata v širokém kontextu nových obsahů jdoucích napříč obory. Orientují se v esenciálních kvalitách a problémech současné kulturně - politické, sociálně - duchovní, fechnologicko - environmentální a etické problematice. Autorsky formulují zvolená témate, komunikují je v týmové spolupráci. Přinášejí nová obsahová i formální či technologická řešení zvolených témat. Experimentují na bázi tělesnosti, tvoří situace v prostoru, kostýmy, objekty, techologicky zpracované na nejvyšší možné úrovni poskytnuté školou. Oborově přesahují do volného umění a módy.
- Osnova
- Časová struktura výuky je individuální a jednotlivé bloky překrývají a doplňují: 1.-4. týden: hledání a formulace tématu 2.-6.týden: imaginace, asociativní práce s materiálem, skici, hledání možností vyjádření, stálá revize témat. 1.-4.týden: sběr referenčního materiálu, texty, obrazová a materiálová databanka 5.-6.týden: průběžná písemná reflexe/ esej/deník, ukončení první interpretační fáze projektu 6._8. týden: revize obsahu, formy a souvislostí, zmíněných v cíli předmětu, přechod do reálného prostoru – sociokulturní vztahy prostředí.
- 9.-11.týden: výrobní dokumentace projektu / technické aspekty technická a výtvarná relizace objektů 11. týden: písemná reflexe projektu / esej 12.-13. týden: výroba kostýmu, obrazové, multimediální zpracování tématu, příprava prezentace 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, reflexe (3 stránky)
- Literatura
- Výukové metody
- Výzkum uměním, projektová výuka, práce s textem kontaktní výuka, diskusní metody, samostatné práce studentů, umění spolupráce.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při veřejných klauzurách, reflexe (3 stránky)
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2023/DSCZ402