DIFA:DATZ305 Seminář k bakalářskému výkonu - Informace o předmětu
DATZ305 Seminář k bakalářskému výkonu
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Francán (přednášející)
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Jirásek, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Aleš Záboj (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 720
- Předpoklady
- Autorské schopnosti a dovednosti v oblasti audiovizuální a rozhlasové/audiální dramatické a dokumentární tvorby. Námět filmového díla, produkční záměr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vytvořit podmínky pro důkladné a kvalitní rozvíjení absolventského projektu, na základě reflexe vlastní tvorby, tvůrčího dialogu. Cílem vlastní tvorby studentů je odhalit umělecký proces jako jednotu tvůrčího aktu, podmínek šíření díla a připravenosti pro jeho recepci. Tvorba v tomto semináři nemá tedy charakter pouhého vytvoření díla, ale také vytváření jeho komunikačního uplatnění (prezentace díla, jeho interpretace). Systematická dokumentace jednotlivých etap tvorby uměleckého projektu.
- Výstupy z učení
- Odhalovat tvorbu a recepci prostředků filmového jazyka v jejich procesuální podobě, jako dynamickou vazbu jejich tvorby, šíření, subjektivní recepce a sociální komunikace. Prezentovat uměleckou tvorbu jako experimentální proces, který vytváří nové vizuálně obrazné prostředky či nastoluje jejich nový obsah. Ukazovat umělecký proces jako součást širšího světa tvorby a komunikace vizuálně obrazných prostředků. Vytvářet představu o dynamice světa a umožňují studentovi najít své osobité místo v tomto světě a poskytují mu prostředky, jak se v ně m aktivně uplatnit. Student je schopen vytvořit synopsi, námět, první verzi scénáře svého magisterského projektu, obhájit svou koncepci v dialogu s vedoucím. Dokáže důsledně zapracovávat připomínky vedoucího projektu a rozvíjet tak svůj tvůrčí záměr v souladu s profesionálními požadavky. Je schopen aplikovat získané znalosti a dovednosti z oblasti audiovizuální tvorby tak, aby maximálně přispěl ke kvalitní realizaci svého díla.
- Osnova
- Rozvržení harmonogramu práce na magisterském projektu Příprava synopse, námětu Dramaturgické připomínky a jejich aplikace Příprava scénáře/realizační koncepce Vyhodnocení adekvátních metod Kritická reflexe vlastní tvůrčí práce
- Literatura
- DMYTRYK, Edward. On Film Editing. Woburn: Focal Press, 1984. ISBN 978-0-240-51738-4.
- GREGORA, Pavel. Televizní technika: Zařízení pro přenos a vysílání televizního signálu. Praha: BEN – technická literatura, 2000. ISBN 80-860-5689-9.
- KOKEŠ, Radomír. Rozbor filmu. Brno: MU, 2015. 978-80-210-7756-0.
- BORDWELL, David, THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
- DANCYGER, Ken. The technique of film and video editing: history, theory, and practice. 5th ed. Burlington: Focal Press, 2011. ISBN 978-0-240-81397-4.
- GREČNÁR, Ján. Zvuková realizácia filmu: umenie majstra zvuku. Juga, Bratislava, 2012. ISBN: 9788089030507
- KUBA, Petr a Vladimír VÍT. Televizní technika: studiové zpracování televizního signálu. Praha: BEN – technická literatura, 2000. ISBN 80-860-5688-0.
- YEWDALL, David Lewis. Practical art of motion picture sound. 4th ed. Waltham, MA: Focal Press, 2012. ISBN 02-408-1240-9.
- CASETTI, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-807-3311-438.
- EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu. Skrytá finanční realita v pozadí filmů. Praha: Mladá Fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2753-3.
- Výukové metody
- práce s textem, diskusní metody, reflexe, dramaturgická analýza, práce s obrazem
- Metody hodnocení
- zápočet na základě důsledné práce na projektu dle dohodnutého časového harmonogramu
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2022/DATZ305