DDVZ215 Celostátní přehlídka Popelka Rakovník

Divadelní fakulta
zima 2020
Rozsah
40/0/0. 1 týden. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je nabídnout studentům aktivní účast na celostátní přehlídce neprofesionálního divadla pro děti Popelka Rakovník.
Výstupy z učení
Student:
- je seznámen s nejlepšími inscenacemi oblasti neprofesionálního divadla pro děti daného roku;
- je schopen lektorovat reflektivní dílny s dětmi;
- je schopen utříbit poznatky z dílny za krátký čas do prezentovatelné podoby;
- je schopen třídit objektivní poznatky od subjektivních;
- je schopen vhodným způsobem zaujmout krátkou prezentací poznatků z dílny.
Osnova
  • příprava na přehlídku (několik setkání, domácí práce)
  • výjezd na přehlídku do Rakovníka
  • samotná práce se skupinami a na zpravodaji
  • reflexe práce a zhlédnutých představení zpět ve škole
Literatura
    doporučená literatura
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 s. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 s. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 s. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
  • VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 138 s. ISBN 80-247-0842-6. info
Výukové metody
Intenzivní práce, zapojení se do přehlídky (projekt): 1 týden
Metody hodnocení
Zápočet na základě aktivní přípravy a účasti na přehlídce.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 1 týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021.