DIFA:DAAZX55 Základy práce s médii a na PC - Informace o předmětu
DAAZX55 Základy práce s médii a na PC
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Mgr. Aleš Záboj (přednášející) - Garance
- Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DAAZX55/DP: Út 12:00–12:45 304, Út 12:45–13:30 304, A. Záboj
DAAZX55/JT: Pá 8:30–9:15 304, Pá 9:15–10:00 304, A. Záboj
DAAZX55/SC: St 10:15–11:00 304, St 11:00–11:45 304, A. Záboj
DAAZX55/VDN: Po 16:15–17:00 304, Po 17:00–17:45 304, T. Gruna, A. Záboj - Předpoklady
- Předmět je určen studentům mateřských oborů. Jedná se o jednosemestrální výuku zařazenou do zimního respektive letního semestru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, Sce_Sd:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je stimulace kognitivních procesů, kultivace bipolárních vědomých funkcí myšlení, cítění, vnímání, intuice s akcentací infantilní (méně strukturované, méně využívané) funkce (protipól dominantní funkce).
Zvyšování kompetencí vyplývajících z odborné orientace (studijního oboru) studenta respektive absolventa základního mateřského oboru.
Orientace v komunikačním prostoru interaktivních informačních, komunikačních, audiovizuálních a multimediálních technologií.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji i týmovému užívání. Zvládnutí nebezpečí pasivního užívání informačních zdrojů a závislostí na nich. - Výstupy z učení
- Tvorba dokumentace, případně strukturované dokumentace zahrnující textové reflexe, semestrální, ročníkové a diplomové práce. Dokumentace uměleckých výkonů s využitím interních i externích informačních zdrojů. Tvorba textových, grafických, fotografických reflexí až po dokumenty multimediálního charakteru.
Funkční a aktivní užití na škole dostupných technologií - IT a komunikačních, fotografických i audiovizuálních za účelem dokumentace uměleckých výkonů a odborných aktivit.
Konceptuální zpracování zdrojových materiálů a jejich sdílení prostřednictvím prezentačních technologií. - Osnova
- Orientace v možnostech užití ve škole existujících IT a ICT (Information and Communication Technologies).
- Individuální úprava pracovního prostředí běžných IT i specializovaných pracovišť orientovaných na uměleckou tvorbu.
- Otevřené počítačové programy (open-source software) a možnosti jejich užívání.
- Základní pravidla dokumentů s grafikou, pořizování fotodokumentace, zvukových záznamů i audiovizuálních záznamů.
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů kancelářských „balíků“ (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití grafických editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití zvukových editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů pro audiovizuální tvorbu.
- Profesionální (placené) protějšky open-source software.
- Dokumentace výukových procesů, odborných aktivit a umělecké tvorby (textová, grafická a fotografická, zvuková, s využitím AV technologií).
- Aktivní tvůrčí zpracování (postprodukce) a prezentace, archivace odborných i uměleckých aktivit.
- Literatura
- povinná literatura
- Spitzer, Manfred, 2012. Digitální demence. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
- neurčeno
- Otevřené informační zdroje.
Uživatelské příručky k jednotlivým aplikacím.
- Výukové metody
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Metody hodnocení
- písemný test,
soustavné sledování výkonu studentů,
analýza výsledků činnosti studenta,
projekt, profesní výkon,
aktivní účast ve výuce,
kolokvium.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2020/DAAZX55