DDVZ215 Nationwide show Popelka Rakovník

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
40/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je nabídnout studentům aktivní účast na celostátní přehlídce neprofesionálního divadla pro děti Popelka Rakovník.
Learning outcomes (in Czech)
Student:
- je seznámen s nejlepšími inscenacemi oblasti neprofesionálního divadla pro děti daného roku;
- je schopen lektorovat reflektivní dílny s dětmi;
- je schopen utříbit poznatky z dílny za krátký čas do prezentovatelné podoby;
- je schopen třídit objektivní poznatky od subjektivních;
- je schopen vhodným způsobem zaujmout krátkou prezentací poznatků z dílny.
Syllabus (in Czech)
  • příprava na přehlídku (několik setkání, domácí práce)
  • výjezd na přehlídku do Rakovníka
  • samotná práce se skupinami a na zpravodaji
  • reflexe práce a zhlédnutých představení zpět ve škole
Literature
    recommended literature
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
  • VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2005, 138 pp. ISBN 80-247-0842-6. info
Teaching methods (in Czech)
Intenzivní práce, zapojení se do přehlídky (projekt): 1 týden
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě aktivní přípravy a účasti na přehlídce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 1 týden.
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden.
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DDVZ215