DDVZ215 Nationwide show Popelka Rakovník

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je nabídnout studentům aktivní účast na celostátní přehlídce neprofesionálního divadla pro děti Popelka Rakovník; studenti se tak seznámí s nejlepšími inscenacemi oblasti neprofesionálního divadla pro děti daného roku. Během přehlídky budou taktéž zapojeni do realizace přehlídky formou (1) lektorování reflektivních dílen s dětmi, (2) následné prezentace vypozorovaných postojů a myšlenek přehlídkové veřejnosti ve společných diskusích a (3) přispívání do přehlídkového zpravodaje glosami, anketami a dalšími drobnými publicistickými útvary týkajícími se inscenací, souborů a přehlídkového dění. Předmět Celostátní přehlídka Popelka Rakovník tak vytváří prostor pro cílené zapojení studentů do přehlídkového dění pod vedením odborného pedagoga.
Syllabus (in Czech)
  • příprava na přehlídku (několik setkání, domácí práce)
  • výjezd na přehlídku do Rakovníka
  • samotná práce se skupinami a na zpravodaji
  • reflexe práce a zhlédnutých představení zpět ve škole
Literature
    recommended literature
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
  • VALIŠOVÁ, A. Komunikace a vzájemné porozumění. Hry pro dospívající. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2005, 138 pp. ISBN 80-247-0842-6. info
Teaching methods (in Czech)
Intenzivní práce, zapojení se do přehlídky (projekt): 1 týden
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě aktivní přípravy a účasti na přehlídce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden.
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DDVZ215