DIFA:DDMZ316 Základní teorie a produkce v K - Informace o předmětu
DDMZ316 Základní teorie a produkce v KKP
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Zdenka Hubáček Kujová (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každé liché pondělí 16:15–19:30 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování II. bakalářského stupně studia oboru divadelní manažerství.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět zaměřený na téma kulturních a kreativních průmyslů naučí studenty terminologii ale také pochopení hlavního konceptu vymezení kreativních odvětví mezi ostatními průmysly a znalostní ekonomikou.
Znalosti atributů kreativních měst jsou nezbytné pro chápání umění, kultury, kreativity v rozvoji města předpokladem pro producentskou činnost manažerů v kultuře a kreativních odvětvích.
Cíle předmětu:
▪ Seznámit studenty se základy konceptu kulturních a kreativních průmyslů a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny.
▪ Uvést studenty do problematiky definice kreativních průmyslů, přístupy osobností, rozdíly dle zemí, náročnosti mapování a analyzování kreativních odvětví na základě NACE.
▪ Podrobně probrat jednotlivá kreativní odvětví a jejich charakteristiky na příkladu města Brna, Zlína a České republiky. - Osnova
- - Úvod do oblasti kreativních průmyslů
- - Historický vývoj od 20. století
- - Obsahové vymezení – kulturní sektor, kulturní průmysly, kreativní průmysly, kreativní ekonomie, kreativní třída/milieu, kreativní klastry
- - Kreativní města, historie, atributy, hodnocení
- - Kreativní průmysly v ČR – satelitní účet kultury, mapování IDU
- - Kreativní průmysly v EU a ostatních zemích - přístupy
- - Kreativní trident, kreativní index, nový kreativní index
- - Kreativní průmysly a Evropská unie, program Creative Europe, kreativní města UNESCO
- - Jednotlivá kreativní odvětví
- - Podnikatelská dimenze kulturních a kreativních odvětví
- - Inovace a spillover efekty
- - Nástroje podpory kreativních průmyslů
- - Kreativní centra – revitalizace brownfields tažené kulturou
- - Budoucnost kreativních průmyslů a kreativních měst
- Literatura
- povinná literatura
- Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
- Howkins, J.: The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, Penguin Books, 2001. info
- ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- FLORIDA, Richard. The Rise Of The Creative Class. United States: Basic Books, 2002, 434 s. ISBN 978-0-465-02477-3. URL info
- doporučená literatura
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášky, semináře a cvičení. Samostudium dle doporučených pramenů. Exkurze do vybraných kreativních coworkingů v Brně.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno: • 80% aktivní účastí v hodinách, • zpracováním průběžných drobných úkolů, • seminární práce (téma bude upřesněno).
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DDMZ316