FLORIDA, Richard. The Rise Of The Creative Class. United States: Basic Books. 434 s. ISBN 978-0-465-02477-3. 2002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Rise Of The Creative Class
Název česky Vzestup kreativní třídy
Autoři FLORIDA, Richard.
Vydání United States, 434 s. 2002.
Nakladatel Basic Books
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Divadelní fakulta
ISBN 978-0-465-02477-3
Klíčová slova česky kreativní třída, kreativní průmysly
Klíčová slova anglicky creative class, creative industries
Štítky kreativní průmysly, kreativní třída
Změnil Změnila: MgA. Zdenka Hubáček Kujová, učo 12689. Změněno: 21. 2. 2015 17:23.
Anotace
Rise, as it has been appropriately re-dubbed in the popular lexicon, looks at the forces reshaping our economy and how companies, communities and people can survive and prosper in uncertain times. It gives us a provocative new way to think about why we live as we do today – and where we might be headed. Weaving storytelling with reams of cutting-edge research, Florida traces the fundamental theme that runs through a host of seemingly unrelated changes in American society: the growing role of creativity in our economy.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:59