DFDZ104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
0/4/1. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–13:30 301
Předpoklady
EVER ( DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
Osnova
  • Témata teoretické části: - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - projekční software - VJing - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interakce - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
Výukové metody
Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" vznikající během praktické práce s multimédii.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020.