DIFA:DDMZ510 QM – řízení kvality - Informace o předmětu
DDMZ510 QM – řízení kvality
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Kolegar (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každou lichou středu 10:15–11:45 104
- Předpoklady
- Předmět navazuje na oblast teoretického managementu a předpokládá základní znalostí řízení kvality a strategického managementu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Seznámit studenty s řízením kvality, zejména s Modelem excelence EFQM a modelem CAF. Srovnat tyto modely s přístupem ISO a pokusit se je aplikovat na prostředí profesionálních divadel.
Student zná principy řízení kvality, chápe model EFQM a CAF a umí je aplikovat. - Osnova
- Přednášené okruhy:
1. Metody řízení kvality.
2. Instituce řízení kvality.
3. Model ISO 9000.
4. Model excelence EFQM a zkušenosti z jeho využití ve veřejném sektoru
5. Další modely pro řízení kvality - BSC_D
6. Integrovaný systém řízení.
- Přednášené okruhy:
- Literatura
- povinná literatura
- BEJVLOVÁ, Jana. Divadelní výkon : Měření výkonnosti neziskového repertoárového divadla. Brno, 2005. 116 s. Dizertační práce. Divadelní fakulta, Janáčkova akademie múzických umění v Brně. info
- Inklaar, Y a kol.: Metoda zlepšování kvality vyššího vzdělávání na základě modelu EFQM. Česká verze. Brno, JAMU 2000. info
- IXIA, Public Art Think Tank a IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. 4. vyd. 2014, 27 s. info
- KPMG Česká republika, s.r.o. a KPMG Česká republika, s.r.o. Ekonomická, věcná, právní, organizační a personální analýza vybraných příspěvkových organizací hlavního města Prahy. Praha: Magistrát hl.m. Prahy, 2010, 12 s. info
- Scottish Arts Council a Scottish Arts Council. Quality Framework.Guidelines for Arts Organisations. 2. vyd. Scottish Arts Council, 2009, 19 s. ISBN 978-1-85119-180-2. info
- Národní informační středisko podpory kvality a Národní informační středisko podpory kvality. Společný hodnotící rámec - CAF CZ 2009. 2. vyd. Národní informační středisko podpory kvality, 2009, 110 s. ISBN 978-80-02-02201-5. info
- KAPLAN, Robert S a DAVID P. NORTON. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vydání. Praha: Management Press, 2005, 267 s. ISBN 80-7261-124-0. info
- VUSTE-APIS s.r.o. a VUSTE-APIS s.r.o. Dokumentace integrovaného managementu managementu. Praha: Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2005, 91 s. ISBN 80-02-01756-0. info
- ROSENBERG, Jim a Russel Willis TAYLOR. Learning from the Community: Effective Financial Management Practices in the Arts. Summary Findings and a Framework for Self-Assesment. National Arts Strategies, 2003, 9 s. info
- doporučená literatura
- Nenadál, J.: Moderní systémy řízení jakosti. Praha: Management Press, 2000. info
- LIDSTONE, Gerald a Sian PRIME. Sum of Parts. An Evaluation. London: Sadler`s Wells, 2011, 37 s. URL info
- MKM výškové a stavební práce, s.r.o a MKM výškové a stavební práce, s.r.o. Příručka Integrovaného systému managementu společnosti. Praha, 2010. info
- Česká společnost pro jakost a Česká společnost pro jakost. EFQM. Jak určovat excelenci. první kroky - dotazníkový přístup. 2009, 35 s. ISBN 90-5236-098-7. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 (1 hodina přednášky, 1 hodina semináře)
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 (práce s literaturou, dílčí analytické úkoly).
Metody výuky:
- přednáška,
- práce textem,
- diskusní metody,
- metody řešení problémů,
- samostatná práce studentů,
- kritické myšlení, - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě:
- přítomnosti v semináři a seznámení se s prameny a literaturou (40 %),
- zpracování zadaného seminárního úkolu (60 %) - Navazující předměty
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DDMZ510