DIFA:DDMZ508 Management - Organizační chová - Informace o předmětu
DDMZ508 Management - Organizační chování III
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. David Lobpreis, MBA (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 12:00–13:30 107
- Předpoklady
- Úspěšně zakončený první rok magisterského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Naučit studenty použít poznatků z nejmodernější literatury ke koncipování producentského záměru. Formulovat vizi záměru, cíle, nalézt a formulovat problémy, které je třeba řešit pro naplnění cílů. Seznámit studenty s metodami strategické analýzy. Formulovat hypotézy vztažené k řešeným problémům podnikatelského záměru. Zvolit vhodnou metodu tvorby záměru, jako projektu. Vhodně zvolit empirické metody zkoumání prostředí záměru, úrovně oborového prostředí a vlastních sil a moci řešitele. Provést a prezentovat na semináři komplexní strategickou analýzu obecného, oborového a vnitřního prostředí připravovaného producentského záměru, shrnující SWOT analýzu a stanovit strategii realizace záměru. Deskriptory: Student je schopen rozpoznat ve společenském prostředí příležitosti k vytvoření projektu (kulturního díla, nebo založení či zefektivnění činnosti kulturní instituce) která rozvíjí kulturu národa ve stanovené oblasti, je určena vymezeným sociálním skupinám obyvatelstva, je realizována ve stanoveném čase, případně v rámci ekonomických limitů. Student je schopen formulovat vizi, misi a cíle producentského záměru, provést komplexní strategickou analýzu společenských a ostatních podmínek realizace záměru. Je schopen posoudit i své vlastní schopnosti jednání s lidmi a subjekty a míru moci, kterou přitom disponuje. Je schopen pomocí metod strategické analýzy provést komplexní posouzení realizovatelnosti záměru a stanovit strategii, vedoucí k jeho uskutečnění.
- Osnova
- Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
Použít k vytvoření konceptu producentského záměru odbornou literaturu, zaměřenou na využití manažerského kvocientu MQ = IQ+EQ+PQ (podle Yo Owena)
Vytvořit a prezentovat v Pwer-Pointu úvodní část vlastního producentského záměru a obhájit vlastní přístupy v kolektivní diskusi v ročníku.
Formulovat vizi vlastního producentského záměru při použítí metod strategické analýzy
Budou použity:
1. SLEPT - analýza obecného prostředí.
2. Porterova analýza pěti sil - analýza oborového prostředí;
3. Analýza stakeholderů;
4. Funkční analýzy vlastních potenciálů;
Výsledky analýz budou shrnuty do SWOT analýzy producentského záměru.
Bude formulována strategie postupu řešení.
- Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
- Literatura
- Výukové metody
- Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení
* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DDMZ508