DAAZX18 Typologie filmové tvorby a adaptace

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
2/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 18:15–21:15 104
Předpoklady
EVER ( DAALX18 Typologie filmové tvorby )
základní orientace ve světové kinematografii a literatuře
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s výjimečnými osobnostmi a díly evropské a světové kinematografie, s důrazem na autorský vývoj a příklady osobitých adaptací původních literárních děl.
Osnova
  • Projekce vybraného díla. Diskuze. Analýza. Reflexe.
Literatura
  • Angelo Solmi: Federico Fellini. info
  • Cieslar, Jiří: Concettino ohlédnutí. Praha 1996. info
  • Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
  • Epstein, Jean: Poetika obrazů. Herrmann & synové, Praha 1997. info
  • Fellini F. Dělat film, Odeon, Praha, 1986. info
  • James MONACO. Jak číst film. Albatros 2004. info
  • James Monaco. Nová vlna. Akademie múzických umění v Praze, Praha, 2001. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Jerzy Plažewski: Filmová řeč. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • Přádná, Škapová, Cieslar: Démanty všednosti. Pražská scéna 2002. info
Výukové metody
seminář, práce s obrazem, diskuzní metody
Metody hodnocení
zápočet je udělen na základě účasti na projekcích a diskuzích a na základě písemné analýzy jednoho z vybraných filmových děl
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.