DIFA:DHAL210 Práce se studenty režie - Informace o předmětu
DHAL210 Práce se studenty ČR a DD
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Bumbálek (přednášející)
Mgr. Josef Morávek (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále jsou přizváni studenti režie a dramaturgie. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Ověření dosavadních nabytých dovedností hlavního předmětu specializace: přesvědčivé jednání v rámci dramatické situace, tvorba postavy, herecká interpretace textu, zakomponování osobního tématu do zpracovávaného hereckého úkolu.
První generační tvůrčí setkání studentů herectví a režie a dramaturgie.
Rozvíjení kondice samostatného přístupu a přípravy. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen aplikovat zkušenosti z dvouleté herecké formace pod vedením pedagoga herectví i v práci s méně zkušenými studenty režie a dramaturgie.
Rozšíří si povědomí o dalších možnostech, ale i možných zádrhelech v rovině dialogu herec - režisér a bude připraven je aktivně zvládat a překonávat. - Osnova
- Projekt umožňuje studentům vyzkoušet si dosavadní nabyté zkušenosti v rámci práce na krátkých (10-15 min) dialozích. Po konzultaci s vedoucími ateliérů jsou vybrány odpovídající úkoly. Studenti herectví jsou rozděleni do skupin, ve kterých s nimi pracují studenti režie a dramaturgie na zadaných dialozích (pro dva či více účinkující).
- Práce je převážně samostatná. Pedagogové režie, dramaturgie a herectví průběžně docházejí do hodin, kontrolují směr, kterým se činnost studentů ubírá, a konzultují nastalé komplikace.
- Výukové metody
- Formy výuky: projekt.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, samostatné práce studentů, práce s textem, divadelní zkoušení. - Metody hodnocení
- Docházka.
Po závěrečných klauzurách (případně kontrolní hodině) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku všemi interními pedagogy všech zůčasněných ateliéru.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých úkolů, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DHAL210