DHAL210 Práce se studenty ČR a DD

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
0/4/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Igor Dostálek (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. Oxana Smilková (přednášející)
Garance
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále jsou přizváni studenti režie a dramaturgie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Ověření dosavadních nabytých dovedností hlavního předmětu specializace: přesvědčivé jednání v rámci dramatické situace, tvorba postavy, herecká interpretace textu, zakomponování osobního tématu do zpracovávaného hereckého úkolu.
První generační tvůrčí setkání studentů herectví a režie a dramaturgie.
Rozvíjení kondice samostatného přístupu a přípravy.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen aplikovat zkušenosti z dvouleté herecké formace pod vedením pedagoga herectví i v práci s méně zkušenými studenty režie a dramaturgie.
Rozšíří si povědomí o dalších možnostech, ale i možných zádrhelech v rovině dialogu herec - režisér a bude připraven je aktivně zvládat a překonávat.
Osnova
  • Projekt umožňuje studentům vyzkoušet si dosavadní nabyté zkušenosti v rámci práce na krátkých (10-15 min) dialozích. Po konzultaci s vedoucími ateliérů jsou vybrány odpovídající úkoly. Studenti herectví jsou rozděleni do skupin, ve kterých s nimi pracují studenti režie a dramaturgie na zadaných dialozích (pro dva či více účinkující).
  • Práce je převážně samostatná. Pedagogové režie, dramaturgie a herectví průběžně docházejí do hodin, kontrolují směr, kterým se činnost studentů ubírá, a konzultují nastalé komplikace.
Výukové metody
Formy výuky: projekt.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, samostatné práce studentů, práce s textem, divadelní zkoušení.
Metody hodnocení
Docházka.
Po závěrečných klauzurách (případně kontrolní hodině) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku všemi interními pedagogy všech zůčasněných ateliéru.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých úkolů, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.