DIFA:DHCL200 Herectví I – činohra - Informace o předmětu
DHCL200 Herectví I – činohra
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/6/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (přednášející)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 16:15–17:00 203, Čt 17:00–17:45 203, Čt 18:00–18:45 203, Pá 10:15–11:00 203, Pá 11:00–11:45 203, Pá 12:00–12:45 203, Pá 12:45–13:30 203
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Zvědomění strukturace jevištního jednání umožňující fixaci
• Rozvíjení schopnosti organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• Zkoumání impulsů k slovnímu jednání a jeho analýza
• Uvedení do problematiky studia postavy - Výstupy z učení
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy.
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientace v problematice základní sktrukturace jevištního jednání
• organického jednání v rámci „já v daných okolnostech“
• prokázat elementární dovednosti umožňující tvorbu postavy - Osnova
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- „Každodenní“ a „nekaždodenní“ aspekty hereckého jednání při ohledávání zvnějšku zadané jevištní situace (dialog v blankversu) – zvědomování strukturace jevištní akce, od improvizace k fixaci a od fixace k improvizaci, variantní myšlení.
- Ateliér doc. Riegera
- Cvičení na:
- • rozvíjení daných okolností vedoucích k vyhrocenému dramatickému jednání
- • osvojování si prvků umožňujících fixaci jevištního jednání
- • analýzu předpokladů slovního jednání
- • napodobování pohybů a gest
- • napodobování profesních návyků
- • napodobování charakteristických projevů zvířat
- Ateilér doc. Smilkové
- ◦ rozvíjení improvizace etudového vnímání herecké tvorby, zpracování tématu, cíle v dramatické situaci
- ◦ vytvoření kolektivního vnímání herecké tvorby
- ◦ herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - herecká fixace a opakovatelnost
- - od spontaneity ke struktuře
- - scénický tvar
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2021/DHCL200