DIFA:DSCLX02 Projekt Pragovka-PQ2019 - Informace o předmětu
DSCLX02 Projekt Pragovka-PQ2019
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 40/0/0. 1 týden. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Kateřina Bláhová (přednášející)
doc. Mgr. Jana Preková (přednášející)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Scénografie (program DIFA, B-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvořit platformu pro umělecký projekt spojující koncepty studentů za účelem veřejné reprezentace atelieru v prostorách Divadla na Orlí nebo jiných alternativních prostorách.
- vytvořit původní umělecké dílo múzického umění (např. výstava, koncert, přehlídka, performance, instalace, event, atd.) - koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci - nést důsledky vlastní umělecké tvorby od společenských, přes ekonomické až po sociální a autorskoprávní - prezentace originálního uměleckého výkonu vlastního nebo celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru a je připraven nést plnou zodpovědnost za práci skupiny - Osnova
- Atelierový projekt pro bakalářský I. - III. a magisterský IV. - V. ročník rozvíjí talentové předpoklady a koncepční myšlení studentů v široké oblasti vizuálního umění. Projekt zahrnuje interpretaci volného uměleckého díla a východiska individuální tvorby studenta. Pedagog dnů scénografie je na Bc i Ma stupni je zároveň vedoucím pedagogem ročníku.
Samostatný a svobodný autorský projekt studenta, veřejně prezentovaný v divadelním studiu nebo alternativním veřejném prostoru.
Studenti mají k dispozici limitované finanční prostředky a prostor k vytvoření volně komponovaného sledu kreací, které vychází z jejich osobitého vidění světa a jejich současného stupně profesních znalostí.
Pracují zcela samostatně bez korekce pedagog a jediným limitem jsou finanční prostředky a čas jednoho představení.
- Atelierový projekt pro bakalářský I. - III. a magisterský IV. - V. ročník rozvíjí talentové předpoklady a koncepční myšlení studentů v široké oblasti vizuálního umění. Projekt zahrnuje interpretaci volného uměleckého díla a východiska individuální tvorby studenta. Pedagog dnů scénografie je na Bc i Ma stupni je zároveň vedoucím pedagogem ročníku.
- Literatura
- Erika Fischer-Lichte: Ästhetik des Performativen. Frankfurt: edition suhrkamp 2004. ISBN 3-518-12373-4 (in German)
- Carlson, Marvin (1996) Performance: A Critical Introduction. London and New York: Routledge. ISBN 0-415-13702-0, ISBN 0-415-13703-9
- Gómez-Peña, Guillermo (2005) Ethno-techno: Writings on performance, activism and pedagogy. Routledge, London. ISBN 0-415-36248-2
- Jones, Amelia and Heathfield, Adrian (eds.) (2012), Perform, Repeat, Record. Live Art in History. Intellect, Bristol. ISBN 978-1-84150-489-6
- Happy Materials. MATERIOLOGY. Praha:Materio, 2012,2013, 2014 (ISBN 9788026005384) Firemní katalogy a vzorníky napříč průmyslovým spektrem
- Carr, C. (1993) On Edge: Performance at the End of the Twentieth Century. Wesleyan University Press. ISBN 0-8195-5267-4, ISBN 0-8195-6269-6
- Thomas Dreher: Performance Art nach 1945. Aktionstheater und Intermedia. München: Wilhelm Fink 2001. ISBN 3-7705-3452-2 (in German)
- Goldberg, Roselee (1998) Performance: Live Art Since 1960. Harry N. Abrams, NY NY. ISBN 978-0-8109-4360-5
- Výukové metody
- Metody výuky:
projekt
dílna
Formy výuky:
projektová výuka
* Celkový počet hodin kontaktní výuky včetně konzultací: 1 týden
* Celkový počet hodin samostatné práce studenta: 1O dní - Metody hodnocení
- Zápočet na základě účasti na projektu
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2019/DSCLX02