DIFA:DDVL309 Divadelní projekt V – pravidel - Informace o předmětu
DDVL309 Divadelní projekt V – pravidelný text
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/4/1. 5 dní. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 16:15–17:45 4, Út 18:00–19:30 4
- Předpoklady
- EVER( DDVZ309 Divadelní projekt V – pravidelný text )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Dramatická výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.
DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru. - Osnova
- Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.
Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
- Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.
- Literatura
- doporučená literatura
- Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
- HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
- Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
- Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
- Výukové metody
- Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody - Metody hodnocení
- Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2019/DDVL309