DIFA:DDVL216 Common Practice II - Course Information
DDVL216 Common Practice II
Theatre FacultySummer 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
MgA. Radka Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 8:30–10:00 DV HR, Fri 10:15–11:45 DV HR
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DDVZ216 Common Practice II )
Nutné absolvovat všechny předměty základu oboru prvního ročníku. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním cílem předmětu je praktická činnost studentů sloužící k přípravě na budoucí povolání. Předmět je součástí povinného základu oboru v druhém ročníku bakalářského studia v průběhu celého akademického roku. Společná praxe je koncipována jako soustavná činnost studentů, kteří pravidelně každý týden realizují a reflektují hodiny dramatické výchovy. Studenti při tvorbě celkové struktury praxe a jejích jednotlivých činností vycházejí ze základních kurikulárních dokumentů českého školského systému. Předmět je úzce propojen se Seminářem k praxi II, ve kterém se studenti teoreticky seznamují se školskými dokumenty pro ZŠ, strukturováním hodin dramatické výchovy a jejich reflexí.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- student zná Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, jeho cíle, obsahy, kompetence vztahující se k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student dokáže vysvětlit jednotlivé pojmy kurikulárních dokumentů (školní vzdělávací program, tematický plán, cíl (krátkodobý a dlouhodobý), obsah výuky, kompetence atd);
- student zná základní principy pro tvorbu jednotlivých hodin a programů dramatické výchovy;
- student je seznámen se specifiky dané věkové skupiny žáků ZŠ.
Odborné dovednosti:
- student je schopen na základě Rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit školní vzdělávací program;
- student dokáže navrhnout tematický plán pro výuku předmětu dramatická výchova;
- student dokáže navrhnout krátkodobé a dlouhodobé cíle;
- student je schopen navrhnout, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student je schopen aktuálně reagovat na potřeby dané věkové skupiny a přizpůsobovat vytyčené cíle těmto potřebám.
Obecné způsobilosti:
- student dokáže na základě rámcového vzdělávacího programu pro ZŠ vytvořit vlastní školní vzdělávací program pro ZŠ k doplňujícímu vzdělávacímu oboru Dramatická výchova;
- student samostatně i jako člen týmu dokáže koncipovat, realizovat a reflektovat výukovou jednotku či program dramatické výchovy;
- student dokáže vytvořit krátký divadelní výstup s žáky ZŠ;
- student dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie. - Syllabus (in Czech)
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- vytvoření týmů pro jednotlivé skupiny žáků ZŠ na praxi;
- vytvoření vlastního školního vzdělávacího programu a tematického plánu pro celý akademický rok ve skupinách;
- seznámení s vnitřními předpisy ZŠ a jednotlivými skupinami žáků ZŠ;
- tvorba příprav pro jednotlivé hodiny dramatické výchovy;
- realizace jednotlivých hodin dramatické výchovy;
- reflexe hodiny dramatické výchovy;
- příprava, realizace a reflexe výstupů s žáky ZŠ.
- - seznámení studentů s rámcovým vzdělávacím programem pro ZŠ, konkrétně pro doplňující vzdělávací obor Dramatická výchova;
- Literature
- recommended literature
- BOAL, A. Games for Actors and Non-Actors. 1. vyd. Londodn: Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- Spolin, V.: Improvisation for the Theater, North Western University Press, Evanston, Illinois,. info
- Spolin, V.: Theater Games for the Cassroom, North Western University Press, Evanson, Illinois 1986. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- Svozilová-Drahanská, P. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Brno: JAMU, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
- MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
- GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge, 2001, 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. info
- VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky: praxe, seminář.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Podmínky pro získání zápočtu z předmětu:
- bez závažných důvodů není povolena jakákoliv absence
- vytvoření a odevzdání školního vzdělávacího programu
- vytvoření a odevzdání tematického plánu pro akademický rok
- vedení a průběžné odevzdávání Deníku praxe
- výběr a návštěva divadelního představení pro děti s žáky ZŠ (v průběhu ledna)
- odevzdání semestrálního a závěrečného hodnocení praxe (cíle, obsahy, didaktické metody, kompetence, ŠVP atd.)
- vytvoření krátkého závěrečného divadelního výstupu s žáky ZŠ - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2018, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2018/DDVL216