DIFA:DHAL201 Herecká tvorba - Informace o předmětu
DHAL201 Herecká tvorba
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/14/6. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–17:45 105, St 14:30–17:45 105, Čt 14:30–17:45 105, Pá 10:15–13:30 105, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER( DHAZ201 Herecká tvorba )
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení hereckých zkušeností při práci na postavě.
Konfrontace s hereckými úkoly, které nabízí klasický dramatický materiál (Shakespeare, Čechov, Moliere apod.).
Ovládnutí principů stylizovaného dramatického jazyka (př. blankverse).
Reflexe osobního tématu skrze zadanou dramatickou roli - a jeho využití při hledání jevištního zpracování daného úkolu.
Budování kondice samostatné přípravy (zkoušení s hereckým partnerem) mimo hodin s pedagogem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve čtvrtém semestru se studenti v rámci práce na dialozích setkávají s vrcholnými rolemi klasického shakespearovského repertoáru.
- Pozornost je věnována: technice práce s blankversem, hledání emocionálního jádra postavy a jeho psychosomatického vyjádření, organičnosti dialogu, budování významových mizanscén.
- V letním semestru 2016 se pracuje na těchto dialozích:
- Richard III a Lady Anna (překl. Josek)
- Macbeth a Lady Macbeth (překl. Josek)
- Othello a Jago (překl. Josek)
- Hamlet a Ofelie (překl. Josek)
- Hamlet a Polonius (překl. Josek)
- Romeo a Julie (překl. Topol)
- Orlando a Rosalinda (překl. Hilský)
- Při práci s veršem je využíváno zkušeností z workshopu s Evou Spoustovou.
- Literatura
- doporučená literatura
- RUT, Přemysl. Příběh a Shakespeare. Praha: AMU, 2005.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář, cvičení a projekt.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů, práce s textem, divadelní zkoušení. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po závěrečných klauzurách (případně kontrolní hodině) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku všemi interními pedagogy ateliéru.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých úkolů, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2016/DHAL201