DIFA:DDML502 Producentský seminář (manag. d - Informace o předmětu
DDML502 Producentský seminář (manag. divadla a umění)
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/2/17. 7 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. Mgr. Jan Kolegar (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DDMZ502 Producentský seminář (manag. divadla a umění) )
Všechny předměty předchozího i souběžného studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prověření schopnosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě obhajoby Producentského záměru, který je výstupem semináře, respektive samostatné práce studenta a jeho obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
Student:
- prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- je schopen písemně zpracovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převést jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí. - Osnova
- Student vytvoří samostatný producentský záměr včetně analytické, návrhové a hodnotící části, který v termínu předloží a obhajuje při státní zkoušce. Seminář využíva pro konzultaci jednotlivých fází postupu zpracování záměrů, stejně tak svůj producentský záměr konzultuje v rámci odborných předmětů magisterského studia.
Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:
Zimní semestr:
1. - 2. týden výuky: konkretizace zaměření vznikajícího producentského záměru
3. - 4. týden výuky: určení struktury a časového harmonogramu zpracování, definování problémových oblastí a okruhů (otázek) pro analýzy a konzultace ve vnějším prostředí školy
5. - 11. týden výuky: zpracování analýz na základě konzultací.
12. týden výuky: předložení zrpacované analytické části v semináři.
13. týden výuky: předložení modifikovaného postupu práce včetně harmonogramu.
Letní semestr:
1. - 3. týden výuky: zpracovnání intervenčních návrhů na základě analytické části.
4. týden výuky: předložení intervenčních návrhů v semináři.
5. - 6. týden výuky: rozpracování intervenčních návrhů do scénářů a výběr strategického plánu.
7. týden výuky: předložení strategického plánu v semináři.
8. - 9. týden výuky: rozpracování strategického plánu do dlouhodobých (3 roky), střednědobých a krátkodobých plánů.
10. - 11. týden výuky: finalizace záměru a zpracování prezentace.
13. týden výuky: cvičná prezentace záměru.
- Student vytvoří samostatný producentský záměr včetně analytické, návrhové a hodnotící části, který v termínu předloží a obhajuje při státní zkoušce. Seminář využíva pro konzultaci jednotlivých fází postupu zpracování záměrů, stejně tak svůj producentský záměr konzultuje v rámci odborných předmětů magisterského studia.
- Literatura
- povinná literatura
- Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1 (seminář)
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 15
Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě přípravy a odevzdání části producentského záměru dle harmonogramu (viz sylabus)
* Letní semestr
Zápočet na základě odevzdání částí producentského záměru dle harmonogramu (viz sylabus)
Student obhajuje záměr na státní závěrečné zkoušce
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DDML502