DDML502 Producentský seminář (management divadla a umění)

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/2/8. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Pá 10:15–11:45 104
Předpoklady
Všechny předměty předchozího i souběžného magisterského studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prověření schopností a připravenosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě v semináři konzultovaného, nicméně samostatně zpracovaného Producentského záměru, čímž je myšlen strategický plán (včetně analytické části) a návazné prováděcí plány dlouhodobé intervence v oblasti uměleckého prostředí. Pro zpracování Producentského záměru seminář poskytuje metodologii, záchytné body ve formě milníků včetně doporučení konzultací dílčích oblastí (právo, marketing, finanční řízení) v ostatních odborných předmětech studijního programu. Výsledný výstup ze semináře – Producentský záměr – slouží jako matérie pro státní závěrečnou zkoušku z Managementu divadla a umění. Tato matérie je podrobena hodnocení komise a jsou směrem k ní formulovány otázky jak konkrétního, tak teoretického charakteru.
Výstupy z učení
Student v písemném Producentském záměru: - prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
- je schopen písemně analyzovat, zpracovat, diskutovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převádět jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí.
Osnova
  • Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu v letním semestru, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:

    1. - 3. týden výuky: zpracování intervenčních návrhů na základě analytické části.
    4. týden výuky: předložení intervenčních návrhů v semináři.
    5. - 6. týden výuky: rozpracování intervenčních návrhů do scénářů a výběr strategického plánu.
    7. týden výuky: předložení strategického plánu v semináři.
    8. - 9. týden výuky: rozpracování strategického plánu do dlouhodobých (3 roky), střednědobých a krátkodobých plánů.
    10. - 11. týden výuky: finalizace záměru a zpracování prezentace.
    13. týden výuky: cvičná prezentace záměru.
Literatura
    povinná literatura
  • Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
Výukové metody
Pravidelná výuka
Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů.
Student pracuje s podrobnou metodologickou oporou, která je dostupná ve studijních materiálech k předmětu.
Metody hodnocení
KLasifikovaný zápočet na základě přípravy, odevzdání a prezentace jednotlivých částí producentského záměru dle harmonogramu.
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acf9a94db45474a1ea08a1efd65ef2de3%40thread.tacv2/conversations?groupId=1061336c-1be8-454f-9d5e-f8ea081172e8&tenantId=1ddc5806-8e3d-4892-b879-473865749a0e
Výše uvedený link odkazuje na MS tým Producentský seminář, kde probíhá v AR 2021 kontaktní on-line výuka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2024.