DDML502 Producentský seminář (manag. divadla a umění)

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/2/17. 7 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. Mgr. Jan Kolegar (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ502 Producentský seminář (manag. divadla a umění) )
Všechny předměty předchozího i souběžného studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prověření schopnosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě obhajoby Producentského záměru, který je výstupem semináře, respektive samostatné práce studenta a jeho obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky. Student: - prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- je schopen písemně zpracovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převést jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí.
Osnova
  • Student vytvoří samostatný producentský záměr včetně analytické, návrhové a hodnotící části, který v termínu předloží a obhajuje při státní zkoušce. Seminář využíva pro konzultaci jednotlivých fází postupu zpracování záměrů, stejně tak svůj producentský záměr konzultuje v rámci odborných předmětů magisterského studia.


    Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:

    Zimní semestr:
    1. - 2. týden výuky: konkretizace zaměření vznikajícího producentského záměru
    3. - 4. týden výuky: určení struktury a časového harmonogramu zpracování, definování problémových oblastí a okruhů (otázek) pro analýzy a konzultace ve vnějším prostředí školy
    5. - 11. týden výuky: zpracování analýz na základě konzultací.
    12. týden výuky: předložení zrpacované analytické části v semináři.
    13. týden výuky: předložení modifikovaného postupu práce včetně harmonogramu.

    Letní semestr:
    1. - 3. týden výuky: zpracovnání intervenčních návrhů na základě analytické části.
    4. týden výuky: předložení intervenčních návrhů v semináři.
    5. - 6. týden výuky: rozpracování intervenčních návrhů do scénářů a výběr strategického plánu.
    7. týden výuky: předložení strategického plánu v semináři.
    8. - 9. týden výuky: rozpracování strategického plánu do dlouhodobých (3 roky), střednědobých a krátkodobých plánů.
    10. - 11. týden výuky: finalizace záměru a zpracování prezentace.
    13. týden výuky: cvičná prezentace záměru.
Literatura
    povinná literatura
  • Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1 (seminář)
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 15

Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě přípravy a odevzdání části producentského záměru dle harmonogramu (viz sylabus)

* Letní semestr
Zápočet na základě odevzdání částí producentského záměru dle harmonogramu (viz sylabus)


Student obhajuje záměr na státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.