DIFA:DRTL404 Producentství - Informace o předmětu
DRTL404 Producentství
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Aujezdský (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 414, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER( DRTZ404 Producentství )
Základní kurs pro dramaturgy a scenáristy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí s metodami a specifiky televizního a filmového producentství v úzkém sepjetí s dramaturgií.
- Osnova
- Letní semestr
Smluvní agenda – autorské smlouvy, koprodukční smlouvy.
Strategie cílení projektů na divácké okruhy.
Vysílací schema. Hledání optimálního umístění pořadu ve vysílacím schematu.
Odhad velikosti diváckého zázemí pořadu.
Reflexe diváckého ohlasu – televizní diváci (peoplemetry, korespondenční reakce), odborná veřejnost (recenze, televizní a filmové festivaly).
Umělecká tvorba, žánrová tvorba, veřejná služba.
Televizní komerce.
Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
Data z peoplemetrů aneb Peoplemetr je dobrý sluha ale zlý pán. (Co všechno můžeme vyčíst z peoplemetrových měření a jak rozumět číslům: kapka statistiky.)
Marketing jako služba divákům. (Představuje řízení dramaturgické práce a propagace výsledného pořadu nutně komerci?)
- Letní semestr
Smluvní agenda – autorské smlouvy, koprodukční smlouvy.
Strategie cílení projektů na divácké okruhy.
Vysílací schema. Hledání optimálního umístění pořadu ve vysílacím schematu.
Odhad velikosti diváckého zázemí pořadu.
Reflexe diváckého ohlasu – televizní diváci (peoplemetry, korespondenční reakce), odborná veřejnost (recenze, televizní a filmové festivaly).
Umělecká tvorba, žánrová tvorba, veřejná služba.
Televizní komerce.
Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
- Literatura
- povinná literatura
- Slunčík, Václav, Sitcom: vývoj a realizace.. ISBN 978-80-7331-192-6, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010, 1. vydání, 78 stran. info
- Telec, I., Tůma, P.: Autorský zákon. Komentář, Praha, C.H.Beck, 2007. info
- doporučená literatura
- Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
- BERG, A. Goldwyn: a biography. 1st Riverhead trade paperback ed. New York: Riverhead Books, 1998, 579 s., [56] s. obr. příl. ISBN 1-57322-723-4.
- CALLAN, Michael Feeney. Robert Redford. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2012, 436 s. ISBN 978-80-7429-240-8.
- BISKIND, Peter. Bezstarostní jezdci, zuřící býci: jak generace sexu, drog a rokenrolu zachránila Hollywood. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2012, 444 s. ISBN 978-80-204-2259-0.
- SPELLING, Aaron a Jefferson GRAHAM. Život v hlavním vysílacím čase. 1. vyd. v čes. jaz. Praha: BB art, 1998, 263 s., [16] s. obrazových příloh. ISBN 80-86070-81-6.
- AUERBACH, Norbert a Lenka SOUKUPOVÁ. Z Barrandova do Hollywoodu: [životní příběh úspěšného filmového producenta Norberta Auerbacha]. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2006, 162 s., [24] s. obr. příl. ISBN 80-204-1558-0.
- Výukové metody
- Forma: přednáška. LS Metody: Diskuze, analýza, samostatná práce studenta,teoretické řešení dramaturgických a výrobních problémů.
- Metody hodnocení
- LS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách a zpracování producentského projektu
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2016/DRTL404