DRTL404 Producentství

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Pavel Aujezdský (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DRTZ404 Producentství )
Základní kurs pro dramaturgy a scenáristy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí s metodami a specifiky televizního a filmového producentství v úzkém sepjetí s dramaturgií.
Osnova
  • Letní semestr Smluvní agenda – autorské smlouvy, koprodukční smlouvy. Strategie cílení projektů na divácké okruhy. Vysílací schema. Hledání optimálního umístění pořadu ve vysílacím schematu. Odhad velikosti diváckého zázemí pořadu. Reflexe diváckého ohlasu – televizní diváci (peoplemetry, korespondenční reakce), odborná veřejnost (recenze, televizní a filmové festivaly). Umělecká tvorba, žánrová tvorba, veřejná služba. Televizní komerce. Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
    Data z peoplemetrů aneb Peoplemetr je dobrý sluha ale zlý pán. (Co všechno můžeme vyčíst z peoplemetrových měření a jak rozumět číslům: kapka statistiky.)
    Marketing jako služba divákům. (Představuje řízení dramaturgické práce a propagace výsledného pořadu nutně komerci?)
Literatura
    povinná literatura
  • Slunčík, Václav, Sitcom: vývoj a realizace.. ISBN 978-80-7331-192-6, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010, 1. vydání, 78 stran. info
  • Telec, I., Tůma, P.: Autorský zákon. Komentář, Praha, C.H.Beck, 2007. info
    doporučená literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BERG, A. Goldwyn: a biography. 1st Riverhead trade paperback ed. New York: Riverhead Books, 1998, 579 s., [56] s. obr. příl. ISBN 1-57322-723-4.
  • CALLAN, Michael Feeney. Robert Redford. Vyd. 1. Praha: Vyšehrad, 2012, 436 s. ISBN 978-80-7429-240-8.
  • BISKIND, Peter. Bezstarostní jezdci, zuřící býci: jak generace sexu, drog a rokenrolu zachránila Hollywood. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2012, 444 s. ISBN 978-80-204-2259-0.
  • SPELLING, Aaron a Jefferson GRAHAM. Život v hlavním vysílacím čase. 1. vyd. v čes. jaz. Praha: BB art, 1998, 263 s., [16] s. obrazových příloh. ISBN 80-86070-81-6.
  • AUERBACH, Norbert a Lenka SOUKUPOVÁ. Z Barrandova do Hollywoodu: [životní příběh úspěšného filmového producenta Norberta Auerbacha]. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2006, 162 s., [24] s. obr. příl. ISBN 80-204-1558-0.
Výukové metody
Forma: přednáška. LS Metody: Diskuze, analýza, samostatná práce studenta,teoretické řešení dramaturgických a výrobních problémů.
Metody hodnocení
LS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách a zpracování producentského projektu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016.