DDMZ508 Management – organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2023
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každý sudý pátek 8:30–10:00 104
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
„Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu v umění ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny teoretického managementu, tj. jak řízení, tak vedení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Organizační management a organizační chování.
  • Organizační chování v uměleckých institucích.
  • Individuální chování, komunikace a konflikty.
  • Vztahové chování a leadership.
  • Etické chování.
  • Entrepreneurship.
  • Kreativita a inovace.
  • Umění síťování.
Literatura
    povinná literatura
  • OWEN, Jo. How to Lead: What the best leaders know, do and say. UK: Pearson, 2012, 336 s. ISBN 978-0-273-76971-2. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
  • DRAGIĆEVIĆ ŠEŠIĆ, Milena. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. Bělehrad: Creative Europe Desk Serbia, 2017, 411 s. ISBN 978-86-85033-34-6. info
  • COVEY, Stephen R. The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Mango Media Inc., 2016. ISBN 978-1-63353-310-3. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
Výukové metody
Forma výuky: pravidelný seminář probíhá v anglickém jazyce
Student pracuje s interaktivními osnovami za účelem samostatné přípravy pro řešení zadaných úkolů a pro účely samostudia (doplnění kontextů a příkladů z praxe)
Metody výuky: práce s textem, diskuzní metody, práce s obrazem, kritické myšlení, skupinová kooperativní výuka, analýza textu.
Samostudium je seminarizováno kontaktními semináři dle stanoveného harmonogramu (viz studijní materiály).
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení zapojení do diskusí během předmětu (monitoring samostudia) a prezentace využití poznatků pro producentský záměr.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
V MS Teams je zřízen tým, který slouží pro koordinaci výuky předmětu a odevzdávání průběžných seminárních úkolů.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021.

DDMZ508 Management – organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2021
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každý sudý pátek 12:00–13:30 104
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
„Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu v umění ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny teoretického managementu, tj. jak řízení, tak vedení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Organizační management a organizační chování.
  • Organizační chování v uměleckých institucích.
  • Individuální chování, komunikace a konflikty.
  • Vztahové chování a leadership.
  • Etické chování.
  • Entrepreneurship.
  • Kreativita a inovace.
  • Umění síťování.
Literatura
    povinná literatura
  • OWEN, Jo. How to Lead: What the best leaders know, do and say. UK: Pearson, 2012, 336 s. ISBN 978-0-273-76971-2. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
  • DRAGIĆEVIĆ ŠEŠIĆ, Milena. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. Bělehrad: Creative Europe Desk Serbia, 2017, 411 s. ISBN 978-86-85033-34-6. info
  • COVEY, Stephen R. The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Mango Media Inc., 2016. ISBN 978-1-63353-310-3. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
Výukové metody
Forma výuky: pravidelný seminář probíhá v anglickém jazyce
Student pracuje s interaktivními osnovami za účelem samostatné přípravy pro řešení zadaných úkolů a pro účely samostudia (doplnění kontextů a příkladů z praxe)
Metody výuky: práce s textem, diskuzní metody, práce s obrazem, kritické myšlení, skupinová kooperativní výuka, analýza textu.
Samostudium je seminarizováno kontaktními semináři dle stanoveného harmonogramu (viz studijní materiály).
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení zapojení do diskusí během předmětu (monitoring samostudia) a prezentace využití poznatků pro producentský záměr.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azRhJop2THrwLv7YaAtQD06K0EHmdNxMQzuaNVpFmaWw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f4186fc0-259e-4ae8-af4c-c1257b9935ce&tenantId=1ddc5806-8e3d-4892-b879-473865749a0e
V MS Teams je zřízen tým Mngmnt 6 a 7, který slouží pro koordinaci výuky předmětu a odevzdávání průběžných seminárních úkolů.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2023.

DDMZ508 Management – organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2020
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Pá 8:30–9:15 104, Pá 9:15–10:00 104
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
„Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu v umění ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny teoretického managementu, tj. jak řízení, tak vedení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Organizační management a organizační chování.
  • Organizační chování v uměleckých institucích.
  • Individuální chování, komunikace a konflikty.
  • Vztahové chování a leadership.
  • Etické chování.
  • Entrepreneurship.
  • Kreativita a inovace.
  • Umění síťování.
Literatura
    povinná literatura
  • OWEN, Jo. How to Lead: What the best leaders know, do and say. UK: Pearson, 2012, 336 s. ISBN 978-0-273-76971-2. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
  • DRAGIĆEVIĆ ŠEŠIĆ, Milena. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. Bělehrad: Creative Europe Desk Serbia, 2017, 411 s. ISBN 978-86-85033-34-6. info
  • COVEY, Stephen R. The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Mango Media Inc., 2016. ISBN 978-1-63353-310-3. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
Výukové metody
Forma výuky: pravidelný seminář probíhá v anglickém jazyce
Student pracuje s interaktivními osnovami za účelem samostatné přípravy pro řešení zadaných úkolů a pro účely samostudia (doplnění kontextů a příkladů z praxe)
Metody výuky: práce s textem, diskuzní metody, práce s obrazem, kritické myšlení, skupinová kooperativní výuka, analýza textu.
Samostudium je seminarizováno kontaktními semináři dle stanoveného harmonogramu (viz studijní materiály).
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení zapojení do diskusí během předmětu (monitoring samostudia) a prezentace využití poznatků pro producentský záměr.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a71cd1ce748f5494e9f646ccf444d1c57%40thread.tacv2/conversations?groupId=1a6e1444-8086-4e4d-bb1d-3df1e0f1d6be&tenantId=1ddc5806-8e3d-4892-b879-473865749a0e
Instrukce pro výuku v nouzovém stavu/karanténě:
V MS Teams je zřízen tým Mngmnt 6 a 7, kde v rámci kanálu Organizační chování probíhají on-line diskuse v čase stanoveném rozvrhem dle dohodnutého harmonogramu.
K 1. 10. 2020 jsou všichni studenti součástí týmu a jsou aktivní.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management - Organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2018
Rozsah
1/1/4. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 104
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
„Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu v umění ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny teoretického managementu, tj. jak řízení, tak vedení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Manažerský kvocient.
  • Organizování, rozhodování, ovlivňování.
  • Synergický management.
  • Vedení lidí, týmů a firem.
  • Management a umění.
  • Mezinárodní entrepreneurship v umění.
  • Etika uměleckého managementu.
Literatura
    povinná literatura
  • OWEN, Jo. How to Lead: What the best leaders know, do and say. UK: Pearson, 2012, 336 s. ISBN 978-0-273-76971-2. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
  • DRAGIĆEVIĆ ŠEŠIĆ, Milena. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. Bělehrad: Creative Europe Desk Serbia, 2017, 411 s. ISBN 978-86-85033-34-6. info
  • COVEY, Stephen R. The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Mango Media Inc., 2016. ISBN 978-1-63353-310-3. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
Výukové metody
Forma výuky: pravidelný seminář probíhá v anglickém jazyce
Student pracuje s interaktivními osnovami za účelem samostatné přípravy pro řešení zadaných úkolů a pro účely samostudia (doplnění kontextů a příkladů z praxe)
Metody výuky: práce s textem, diskuzní metody, práce s obrazem, kritické myšlení, skupinová kooperativní výuka, analýza textu.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace zadaných úkolů.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management II - Organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2017
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 305
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management I - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny managementu a řízení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Manažerský kvocient.
  • Organizování, rozhodování, ovlivňování.
  • Synergický management.
  • Vedení lidí, týmů a firem.
  • Mangement a umění.
  • Mezinárodní entrepreneurship v umění.
  • Etika uměleckého managmentu.
Literatura
    povinná literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management - Organizační chování III

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. David Lobpreis, MBA (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 12:00–13:30 107
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Naučit studenty použít poznatků z nejmodernější literatury ke koncipování producentského záměru. Formulovat vizi záměru, cíle, nalézt a formulovat problémy, které je třeba řešit pro naplnění cílů. Seznámit studenty s metodami strategické analýzy. Formulovat hypotézy vztažené k řešeným problémům podnikatelského záměru. Zvolit vhodnou metodu tvorby záměru, jako projektu. Vhodně zvolit empirické metody zkoumání prostředí záměru, úrovně oborového prostředí a vlastních sil a moci řešitele. Provést a prezentovat na semináři komplexní strategickou analýzu obecného, oborového a vnitřního prostředí připravovaného producentského záměru, shrnující SWOT analýzu a stanovit strategii realizace záměru. Deskriptory: Student je schopen rozpoznat ve společenském prostředí příležitosti k vytvoření projektu (kulturního díla, nebo založení či zefektivnění činnosti kulturní instituce) která rozvíjí kulturu národa ve stanovené oblasti, je určena vymezeným sociálním skupinám obyvatelstva, je realizována ve stanoveném čase, případně v rámci ekonomických limitů. Student je schopen formulovat vizi, misi a cíle producentského záměru, provést komplexní strategickou analýzu společenských a ostatních podmínek realizace záměru. Je schopen posoudit i své vlastní schopnosti jednání s lidmi a subjekty a míru moci, kterou přitom disponuje. Je schopen pomocí metod strategické analýzy provést komplexní posouzení realizovatelnosti záměru a stanovit strategii, vedoucí k jeho uskutečnění.
Osnova
  • Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
    Použít k vytvoření konceptu producentského záměru odbornou literaturu, zaměřenou na využití manažerského kvocientu MQ = IQ+EQ+PQ (podle Yo Owena)
    Vytvořit a prezentovat v Pwer-Pointu úvodní část vlastního producentského záměru a obhájit vlastní přístupy v kolektivní diskusi v ročníku.
    Formulovat vizi vlastního producentského záměru při použítí metod strategické analýzy
    Budou použity:
    1. SLEPT - analýza obecného prostředí.
    2. Porterova analýza pěti sil - analýza oborového prostředí;
    3. Analýza stakeholderů;
    4. Funkční analýzy vlastních potenciálů;
    Výsledky analýz budou shrnuty do SWOT analýzy producentského záměru.
    Bude formulována strategie postupu řešení.


Literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Keřkovský,M,Vykypěl,O.:Strategické řízení-teorie pro praxi.CH.Beck,Praha:2006.2vyd.ISBN: 80-7179-453-8. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management - Organizační chování III

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. David Lobpreis, MBA (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Naučit studenty použít poznatků z nejmodernější literatury ke koncipování producentského záměru. Formulovat vizi záměru, cíle, nalézt a formulovat problémy, které je třeba řešit pro naplnění cílů. Seznámit studenty s metodami strategické analýzy. Formulovat hypotézy vztažené k řešeným problémům podnikatelského záměru. Zvolit vhodnou metodu tvorby záměru, jako projektu. Vhodně zvolit empirické metody zkoumání prostředí záměru, úrovně oborového prostředí a vlastních sil a moci řešitele. Provést a prezentovat na semináři komplexní strategickou analýzu obecného, oborového a vnitřního prostředí připravovaného producentského záměru, shrnující SWOT analýzu a stanovit strategii realizace záměru. Deskriptory: Student je schopen rozpoznat ve společenském prostředí příležitosti k vytvoření projektu (kulturního díla, nebo založení či zefektivnění činnosti kulturní instituce) která rozvíjí kulturu národa ve stanovené oblasti, je určena vymezeným sociálním skupinám obyvatelstva, je realizována ve stanoveném čase, případně v rámci ekonomických limitů. Student je schopen formulovat vizi, misi a cíle producentského záměru, provést komplexní strategickou analýzu společenských a ostatních podmínek realizace záměru. Je schopen posoudit i své vlastní schopnosti jednání s lidmi a subjekty a míru moci, kterou přitom disponuje. Je schopen pomocí metod strategické analýzy provést komplexní posouzení realizovatelnosti záměru a stanovit strategii, vedoucí k jeho uskutečnění.
Osnova
  • Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
    Použít k vytvoření konceptu producentského záměru odbornou literaturu, zaměřenou na využití manažerského kvocientu MQ = IQ+EQ+PQ (podle Yo Owena)
    Vytvořit a prezentovat v Pwer-Pointu úvodní část vlastního producentského záměru a obhájit vlastní přístupy v kolektivní diskusi v ročníku.
    Formulovat vizi vlastního producentského záměru při použítí metod strategické analýzy
    Budou použity:
    1. SLEPT - analýza obecného prostředí.
    2. Porterova analýza pěti sil - analýza oborového prostředí;
    3. Analýza stakeholderů;
    4. Funkční analýzy vlastních potenciálů;
    Výsledky analýz budou shrnuty do SWOT analýzy producentského záměru.
    Bude formulována strategie postupu řešení.


Literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Keřkovský,M,Vykypěl,O.:Strategické řízení-teorie pro praxi.CH.Beck,Praha:2006.2vyd.ISBN: 80-7179-453-8. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management - Organizační chování III

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Ing. Ivan Hálek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Naučit studenty použít poznatků z nejmodernější literatury ke koncipování producentského záměru. Formulovat vizi záměru, cíle, nalézt a formulovat problémy, které je třeba řešit pro naplnění cílů. Seznámit studenty s metodami strategické analýzy. Formulovat hypotézy vztažené k řešeným problémům podnikatelského záměru. Zvolit vhodnou metodu tvorby záměru, jako projektu. Vhodně zvolit empirické metody zkoumání prostředí záměru, úrovně oborového prostředí a vlastních sil a moci řešitele. Provést a prezentovat na semináři komplexní strategickou analýzu obecného, oborového a vnitřního prostředí připravovaného producentského záměru, shrnující SWOT analýzu a stanovit strategii realizace záměru. Deskriptory: Student je schopen rozpoznat ve společenském prostředí příležitosti k vytvoření projektu (kulturního díla, nebo založení či zefektivnění činnosti kulturní instituce) která rozvíjí kulturu národa ve stanovené oblasti, je určena vymezeným sociálním skupinám obyvatelstva, je realizována ve stanoveném čase, případně v rámci ekonomických limitů. Student je schopen formulovat vizi, misi a cíle producentského záměru, provést komplexní strategickou analýzu společenských a ostatních podmínek realizace záměru. Je schopen posoudit i své vlastní schopnosti jednání s lidmi a subjekty a míru moci, kterou přitom disponuje. Je schopen pomocí metod strategické analýzy provést komplexní posouzení realizovatelnosti záměru a stanovit strategii, vedoucí k jeho uskutečnění.
Osnova
  • Samostatně prostudovat vybrané části povinné literatury zaměřené na provedení strategické analýzy producentckého záměru.
    Použít k vytvoření konceptu producentského záměru odbornou literaturu, zaměřenou na využití manažerského kvocientu MQ = IQ+EQ+PQ (podle Yo Owena)
    Vytvořit a prezentovat v Pwer-Pointu úvodní část vlastního producentského záměru a obhájit vlastní přístupy v kolektivní diskusi v ročníku.
    Formulovat vizi vlastního producentského záměru při použítí metod strategické analýzy
    Budou použity:
    1. SLEPT - analýza obecného prostředí.
    2. Porterova analýza pěti sil - analýza oborového prostředí;
    3. Analýza stakeholderů;
    4. Funkční analýzy vlastních potenciálů;
    Výsledky analýz budou shrnuty do SWOT analýzy producentského záměru.
    Bude formulována strategie postupu řešení.


Literatura
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • Keřkovský,M,Vykypěl,O.:Strategické řízení-teorie pro praxi.CH.Beck,Praha:2006.2vyd.ISBN: 80-7179-453-8. info
Výukové metody
Seminář
práce s literaturou zaměřené na studium a pochopení obsahu metod strategické annalýzy
kreativní myšlení
brainstorming
empirické metody analýzy
sestavení prezentace -reflexe vlastního řešení
produkční metody
diskuse nad prezentací - skupinová kooperativní výuka
rétorika - schopnost argumentace
kritické myšlení

* Student prostuduje část podkladové literatury - týkající se strategických záměrů a jejich přípravy.
* Student provede volbu základních východisek prducentského záměru
* Student provede volby metod a formulaci hypotéz - a navazující operacionalizaci otázek pro empirické zjišťování podmínek prostředí (obecné prostředí, oborové prostředí, interní prostředí)
* Student provede empirická šetření k získání nezbytných informací k producenskému záměru.
* Student zpracuje SWOT analýzu a použije logické matice souvislostí k vyhodnocení důležitosti jednotlivých komponent a vztahů záměru
* Student zvolí strategii producentského záměru
* Student zpracuje pracuje prezentaci strategické analýzy producentského záměru v POWER-POINTU,
* Student před ostatními studenty v ročníku provede prezentaci s komentářem. Navazuje diskuse celéjo ročníku k prezentaci
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení prezentace.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.

DDMZ508 Management – organizační chování

Divadelní fakulta
zima 2022

Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.

Rozsah
1/1/4. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně zakončený první rok magisterského studia. Úspěšně absolvovaný předmět Management - strategické řízení.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
„Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU“
Naučit studenty aplikovat poznatky z aktuální literatury, případů a pramenů managementu v umění ve vlastní producentské (tzn. vrcholově řídící) budoucí praxi.
Podnítit studenty ke kritickému myšlení (ne každá metoda je v daném případě aplikovatelná) a k diskusi k etickým aspektům řízení uměleckých institucí.
Seznámit studenty s problematikou mezinárodní spolupráce a parametry mezinárodního entrepreneurshipu.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude:
- seznámen s aktuálními prameny teoretického managementu, tj. jak řízení, tak vedení uměleckých institucí,
- aplikovat kritické myšlení pro analýzu a výběr vhodných metod a postupů,
- znát problematiku aktuální mezinárodní spolupráce v oblasti uměleckého managementu,
- vnímat vliv řídících rozhodnutí na celkový etický kontext umělecké instituce i uměleckého sektoru obecně.
Osnova
  • Organizační management a organizační chování.
  • Organizační chování v uměleckých institucích.
  • Individuální chování, komunikace a konflikty.
  • Vztahové chování a leadership.
  • Etické chování.
  • Entrepreneurship.
  • Kreativita a inovace.
  • Umění síťování.
Literatura
    povinná literatura
  • OWEN, Jo. How to Lead: What the best leaders know, do and say. UK: Pearson, 2012, 336 s. ISBN 978-0-273-76971-2. info
  • SCHERMERHORN, John R. Management. John Wiley &Sons, 2012, 624 s. ISBN 978-1-118-11392-9. info
  • BYRNES, William J. Management and the Arts. ilustrované vydání. Taylor & Francis, 2009, 476 s. ISBN 978-0-240-81004-1. info
  • VARBANOVA, Lidia. International Entrepreneurship in the Arts. Taylor & Francis, 2016, 444 s. ISBN 978-1-317-54900-0. info
  • DRAGOJEVIĆ, Milena a Sanjin DRAGOJEVIĆ. Arts management in turbulent times: adaptable quality management : navigating the arts through the winds of change. 2005. ISBN 90-6650-083-2. info
  • DRAGIĆEVIĆ ŠEŠIĆ, Milena. Cultural Diplomacy: Arts, Festivals and Geopolitics. Bělehrad: Creative Europe Desk Serbia, 2017, 411 s. ISBN 978-86-85033-34-6. info
  • COVEY, Stephen R. The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Mango Media Inc., 2016. ISBN 978-1-63353-310-3. info
  • COVEY, Stephen Richards. 7 návyků skutečně efektivních lidí. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007, 342 s. ISBN 978-80-7261-156-0. info
    doporučená literatura
  • VARBANOVA, Lidia. Strategic management in the arts. 1. vyd. New York: New York Routledge, 2013, 358 s. ISBN 978-0-415-53003-3. info
  • Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
  • BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 191 s. ISBN 978-80-247-3275-6. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolepráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha, 2000, 328 s. ISBN 80-7203-258-5. info
Výukové metody
Forma výuky: pravidelný seminář probíhá v anglickém jazyce
Student pracuje s interaktivními osnovami za účelem samostatné přípravy pro řešení zadaných úkolů a pro účely samostudia (doplnění kontextů a příkladů z praxe)
Metody výuky: práce s textem, diskuzní metody, práce s obrazem, kritické myšlení, skupinová kooperativní výuka, analýza textu.
Samostudium je seminarizováno kontaktními semináři dle stanoveného harmonogramu (viz studijní materiály).
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě hodnocení zapojení do diskusí během předmětu (monitoring samostudia) a prezentace využití poznatků pro producentský záměr.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azRhJop2THrwLv7YaAtQD06K0EHmdNxMQzuaNVpFmaWw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f4186fc0-259e-4ae8-af4c-c1257b9935ce&tenantId=1ddc5806-8e3d-4892-b879-473865749a0e
V MS Teams je zřízen tým Mngmnt 6 a 7, který slouží pro koordinaci výuky předmětu a odevzdávání průběžných seminárních úkolů.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023.