HF:H601095z Hra na nástroj III - Informace o předmětu
H601095z Hra na nástroj III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (cvičící)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (cvičící)
Patrick Vacík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 9:30–20:00 304, Po 9:30–20:00 007
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H601046l - Hra na nástroj II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Předmět zaměřen na studium a interpretaci náročnějších skladeb kytarového repertoáru s důrazem na stěžejní díla koncertního repertoáru skladeb všech slohových a stylových období. Studium je zaměřeno na získání a osvojení náročných praktických dovedností ve hře na kytaru potřebných pro interpretaci hudby různých slohových období, pro výkon povolání koncertního umělce a pedagoga. Úmyslem technického a estetického vedení pedagoga by měla být taková podpora vývoje studenta, aby mohl samostatně dospět k přesvědčujícímu výkonu, který se zakládá na znalostech a porozumění stejně jako na vkusu a interpretační intuici.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - věnovat se samostatné odborné činnosti; - podílet se na výzkumné umělecké činnosti; - analyzovat a aplikovat získané teoretické a praktické poznatky založené na soudobém stavu vědeckého poznání, výzkumu a vývoje; - výkonávat povolání ve vysoce konkurenčním prostředí; Studium je zaměřeno na získání a osvojení náročných praktických dovedností, potřebných pro interpretaci hudby různých slohových období, pro výkon povolání koncertního umělce a pedagoga.
- Osnova
- Příprava na absolventský projekt, který bude koncipován dle zaměření studenta:
- Skladby z období renesance: Milan, Dowland, a další
- Sonáta či suita z období baroka: Bach - cellové a loutnové suity, houslové partity či sonáty, Weiss, Telemann a další
- Skladba většího rozsahu z období klasicismu a romantismu, např.: Giuliani, Sor, Aguado, Regondi, Mertz, Paganini, Legnani, a další
- Sonáta z 20. a 21. století, např.: Brouwer, Rodrigo, Ponce, Tedesco, Torroba, Bogdanovič, Tansman, a další
- Příprava a uskutečnění absolventského projektu přehrání celého programu na seminářích i koncertech mimo školu konzultace při poslechu nahrávek těchto vystoupení zaznamenání projektu na CD a video.
- Literatura
- doporučená literatura
- Mozart, L.: Důkladná škola na housle
- Köhler, J.: Umění kytarové hry, Panton, Praha 1984
- Báha, V.: Dějiny kytary s přihlédnutím k literatuře nástroj,. 4. vyd., Brno: edice JAMU 2018
- Quantz, J. J.: Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu, Ed. Supraphon Praha 1990
- Výukové metody
- Individuální konzultace, praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Náplň 3. ročníku: Příprava absolventského recitálu. Dramaturgicky vyvážený program ze skladeb různých slohových období v minimální délce 60 minut. Hra zpaměti je podmínkou, pouze sonáty většího rozsahu a skladby soudobé je možno hrát z not. Komorní skladby mohou být zařazeny nad rámec stanoveného programu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H601095z