HF:H60259l Teaching Methodology - Course Information
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D.
Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60259z Pedagogika (zimní semestr).
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Historical interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Historical Interpretation (programme HF, Hint:B)
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Percussion Instruments (programme HF, Hbnji:B)
- Harpsichord Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, N-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, B-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, Hdech:B)
- Flute (programme HF, B-HUDUM)
- Flute (programme HF, Hdech:B)
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Oboe (programme HF, Hdech:B)
- Violin (programme HF, B-HUDUM)
- Violin (programme HF, Hstru:B)
- Clarinet (programme HF, B-HUDUM)
- Clarinet (programme HF, Hdech:B)
- Hra na klavír a klavírní pedagogika (programme HF, Klav:M)
- Hra na klavír a komorní hra (programme HF, Klav:M)
- Piano (programme HF, B-HUDUM) (2)
- Bass (programme HF, B-HUDUM)
- Double bass (programme HF, Hstru:B)
- Guitar (programme HF, B-HUDUM)
- Guitar (programme HF, Hstru:B)
- French Horn (programme HF, B-HUDUM)
- French horn (programme HF, Hdech:B)
- Trombone (programme HF, B-HUDUM)
- Trombone (programme HF, Hdech:B)
- Trumpet (programme HF, B-HUDUM)
- Trumpet (programme HF, Hdech:B)
- Tuba (programme HF, B-HUDUM)
- Tuba (programme HF, Hdech:B)
- Organ (programme HF, B-HUDUM) (2)
- Organ Playing (programme HF, N-HUDUM) (2)
- Cello (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, Hstru:B)
- Viola (programme HF, B-HUDUM)
- Music Management (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Percussion Instruments)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Piano)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Bass)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Guitar)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Saxophone)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Trombone)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM, specialization Trumpet)
- Jazz Intepretation (programme HF, Hbnji:B)
- Jazz Composition (programme HF, Hbnji:B)
- Klavírní interpretace (programme HF, Klav:M)
- Electroacoustic Music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, KompM:M5)
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Opera directing (programme HF, B-HUDUM)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, B-HUDUM)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci,
• orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných),
• pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání,
• charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu),
• ovládat intervenční prostředky k zajištění kázně. - Syllabus (in Czech)
- Současné trendy hudebního vzdělávání v ČR.
- Speciální pedagogika.
- Sociálně patologické jevy ve školním prostředí.
- Školská zařízení a poradenské služby.
- Učitel.
- Vytváření koncepce hodiny a příprava na hodinu.
- Autorita, kázeň. Klima.
- Chvála a kritika ve výuce. Hodnocení.
- Hudební výchova na ZŠ.
- Multimédia ve výuce hudby.
- Literature
- Podrobný rozpis literatury v Interaktivní osnově u jednotlivých témat.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno na základě úspěšného vypracování písemného testu a úkolu. Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60259l