H75017l Marketing Communications in the musical arts

Faculty of Music
Summer 2023
Extent and Intensity
1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Daniela Peclová (lecturer)
Guaranteed by
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each even Thursday 14:20–16:45 006/A
Prerequisites
Uspěšné zvládnutí bakalářského studia v příbuzném oboru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem a hlavní náplní předmětu je řešit situace nastávající u reálných projektů studentů, kteří jsou během výuky a zpracovávání zadaných úkolů motivováni k využívání moderních nástrojů pro marketingové aktivity.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - používat distribuční služby v oblastni digitální hudby; - tvořit a segmentovat databáze kontaktů; - správně oslovovat zástupce médií, zákazníky a potenciální partnery.
Syllabus (in Czech)
  • Přehled nástrojů, technik a aplikací forem marketingové komunikace v hudebním umění:
    -direkt marketing,
    -komunikace v místě prodeje,
    -osobní prodej,
    -distribuce.

    Osobnost marketingového specialisty v hudebním umění a průmyslu, tvořivost a kreativita v praxi. Praktická aplikace osvojených znalostí na konkrétních cvičeních a úkolech.
Literature
    recommended literature
  • DRAGILEV, Dmitry - Marketing Communications Strategy: What It Is & How To Do It Right, 2019 dostupné z https://www.criminallyprolific.com/marketing-communications-strategy/
    not specified
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • Modern marketing approaches and possinilitties of measuring their marketing performance II. Brno: Munipress, 2017. ISBN 978-80-210-8867-2.
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
Teaching methods
Přednášky a cvičení
Assessment methods
Klasifikovaný zápočet
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2023/H75017l