HF:H60259l Teaching Methodology - Course Information
H60259l Teaching Methodology
Faculty of MusicSummer 2019
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:20–15:55 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259z Teaching Methodology )
splnění podmínek pro ukončení ZS - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 37 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- seznámit studující s pojetím a významem pedagogiky, její strukturou, se základy výchovně vzdělávacího procesu a základními prvky činnosti učitele. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- porozumět a zhodnotit svoji pedagogickou komunikaci
- orientovat se v nových přístupech uplatňovaných v pedagogické praxi a možnostech přístupu k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami (včetně jedinců mimořádně nadaných)
- pracovat s témtem hodnot v procesu výchovy a vzdělávání
- charakterizovat význam multikulturní, enviromentální, etické a estetické výchovy (s důrazem na hudební výchovu)
- ovládát intervenční prostředky k zajištění kázně - Syllabus (in Czech)
- Základy pedagogické komunikace a její použití v praxi. Pojetí osobnosti učitele, autorita učitele, expertnost v učitelství. Teorie výchovy jako pedagogická disciplína a předmět jejího zkoumání. Kvalita a efektivita výuky. Klima třídy, klima školy. Pojetí a průběh výchovného procesu z hlediska osobnosti. Vliv rodinného prostředí na výchovu dítěte. Výchovné činnosti učitele. Sebereflexe učitelova výchovného působení. Metody mravní výchovy žáků. Multikulturní výchova, etická výchova, globální výchova. Estetická a umělecká výchova. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy, rizikové chování.
- Literature
- recommended literature
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 380 s. ISBN 8073671727.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-86633-00-4.
- STŘELEC, Stanislav, ed. Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. ISBN 80-210-3687-7.
- HOLAS, Milan. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-x.
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 234 s. ISBN 80-85498-27-87 s. ISBN 80-7178-253-X.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení. Hromadná výuka
(přednáška, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů) - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení uděleno na základě splněného písemného testu. Následně Státní závěrečná zkouška.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2019/H60259l