DIFA:DAAZX10 Chapters on History of Directi - Course Information
DAAZX10 Chapters on History of Directing
Theatre FacultyWinter 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Claudia Francisci (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:15–11:45 407
- Prerequisites (in Czech)
- Předpokladem je zvládnutí přednášek Dramaturgie a režie I - obou jejich semestrů. Přednáškový seminář je určen studentům činoherní režie, ale také divadelní dramaturgie.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty teoreticky a v dialogu s moderními technikami režie a s vybranými režijními osobnostmi postdramatického divadla. Dále dovědět se o možnostech tvůrčí invence související se vznikem postupů a metod zvolených režisérů, získat přehled o práci s textem, o režijní přípravě, plánování, spolupráci s týmem při tvorbě, o jednotlivých modelech organizace jejich tvorby, atd. Předmět má každým rokem jiný obsah podle potřeby studentů, proto výčet témat níže je jenom orientační. V předmětu je možné na začátku semestru, i během něj, navrhovat témata (režiséra, kolektiv, umělce), o kterým se chce student dovědět více. Témata jsou pak zpracovány a odpřednášeny ke konci semestru, nebo v semestru dalším.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se ve tvorbě konkrétních režijních osobností postdramatického divadla
- identifikovat postdramatické režisérské techniky
- identifikovat jednotlivé etapy práce postdramatické režie
- pochopit způsob přípravy a způsob zkoušení na projektech postdramatického divadla
- zhodnotit organizaci zkušebního procesu v postdramatickém divadle
- aplikovat teoretické poznatky v praxi
- formulovat požadavek, co se potřebuje dovědět ohledně souvisejících témat
- vybrat si svůj okruh zájmu v postdramatické divadelní režii - Syllabus (in Czech)
- Osnova navrhovaných témat:
- 1. Einar Schleef
- 2. Frank Castorf
- 3. Heiner Müller
- 4. Thomas Ostermeier
- 5. Rimini Rrotokoll
- 6. SHE SHE POP
- 7. Krystian Lupa
- 8. Krzystof Warlikowski
- 9. Maja Kleczewska
- 10. Łukasz Twarkowski
- 11. Falk Richter
- 12. Milo Rau
- 13. Heiner Goebbels, atd.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: přednáškový seminář
Metody výuky: přednesené části se střídají s diskusí, témata jsou vymezena zájmem studentů, zvolenými tématy a zodpovídáním otázek studentů. Témata se upravují podle potřeb a přání studentů.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 hod.
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 hod. - Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: sledování práce studenta v hodinách na základě společných rozhovorů, průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby ze strany pedagoga i kolegů, důraz na sebehodnocení práce během semestru a sebehodnocení na závěr semestru.
Podmínky plnění předmětu: účast na výuce 100%, přiměřená aktivita v hodinách, reflexe probíraného, evaluace přednášeného.
Forma hodnocení: hodnoceno pedagogem samostatně.
Procentuální zastoupení hodnocení: 100% závěrečná reflexe.
Ukončení předmětu: zápočet - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2025/DAAZX10