DIFA:D60390E Project V - Course Information
D60390E Project V
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk (lecturer)
- Guaranteed by
- Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním projektem 1. ročníku je vytvoření monodramatické scénické výpovědi na autentická autobiografická témata, při němž každý student(-ka) dramaturgie a režie je autorem, režisérem i interpretem. Projekt I - monodrama v zimním semestru 2. ročníku navazuje bezprostředně na projekt předchozí. Dále je v něm rozvíjena schopnost výpovědi osobního tématu - zde však již jde o projekci osobního tématu do obecnější roviny. Studenti dramaturgie a režie společně se studenty herectví 3. ročníku v první fázi hledají společné téma, literární materiál skrze nějž lze toto téma vyjádřit, tvoří scénář monodramatu a inscenační koncepci. Celý proces tvorby by měl probíhat za maximální spolupráce všech zúčastněných za tutorského dohledu pedagogů dramaturgie, režie i herectví. Pedagogické vedení by nemělo mentorsky zasahovat do procesu tvorby, při němž jde o osvojování si schopnosti autorského vyjádření nalezeného tématu, o schopnost vedení herce a u studentů herectví především o rozvíjení schopnosti vědomé tvorby role jako ucelené kompozice (tzv. sklenutí role).
- Syllabus (in Czech)
- V návaznosti na podrobně připomínkované předcházející projekty je tento projekt jak v přípravě tak při realizaci pokročilejší, preciznější a dotaženější jak po stránce režijní, důslednější respektování žánru monodramatu nebo malé inscenační črty, je přesnější v proporční rozčlenění jednotlivých situací, zřetelném akcentování významově nejdůležitějších situací, tak po stránce herecké technicky, v pokročilejším zvládnutí střihů mezi situacemi, přesném rytmickém členění, důslednější práci s jevištní mluvou. Oproti předcházejícím projektům se promění spolupracující studující režie a studující dramaturgie.
První fáze - dramaturgicko režijní uchopení tématu a autorsko-režijní příprava textu.
Druhá fáze - práce s herci:
- podrobná dramaturgická explikace
- budování dílčích situací formou hereckých etud
- realizace režijní koncepce
- budování celku inscenace s ohledem na mimoherecké prostředky inscenace.
Všechny fáze přípravy jsou provázeny pravidelnými konzultacemi s pedagogy dramaturgie a režie.
- V návaznosti na podrobně připomínkované předcházející projekty je tento projekt jak v přípravě tak při realizaci pokročilejší, preciznější a dotaženější jak po stránce režijní, důslednější respektování žánru monodramatu nebo malé inscenační črty, je přesnější v proporční rozčlenění jednotlivých situací, zřetelném akcentování významově nejdůležitějších situací, tak po stránce herecké technicky, v pokročilejším zvládnutí střihů mezi situacemi, přesném rytmickém členění, důslednější práci s jevištní mluvou. Oproti předcházejícím projektům se promění spolupracující studující režie a studující dramaturgie.
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 6 z 6.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D60390E