DIFA:DRTL407 Oscar-winning screenplay - Course Information
DRTL407 Oscar-winning screenplay
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Štěpán Hulík (lecturer)
MgA. Petr Vašků (lecturer)
MgA. Pavel Zarodňanský (lecturer) - Guaranteed by
- prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 18:00–19:30 408
- Prerequisites (in Czech)
- Obeznámenost s teoriemi dramatu. Přehled o dějinách světové kinematografie. Analytické schopnosti.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se zdokonalí ve schopnosti analyzovat filmové scénáře a získají zkušenosti s různými typy scénářů. Rozšíří svůj přehled o vývoji světové kinematografie s hlavním důrazem na vývoj filmové scenáristiky a dramaturgie.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - analyzovat a kriticky hodnotit stavbu scénáře narativního audiovizuálního díla; - dramaturgicky reflektovat přednosti a nedostatky scénáře a navrhovat vhodná řešení problémů; - mít přehled o vývoji scenáristiky ve 20. a 21. století; - mít přehled o vývoji světové kinematografie s důrazem na tvorbu nejvýznamnějších osobností scenáristiky.
- Syllabus (in Czech)
- Po úvodní hodině, na které jsou studenti seznámeni s historií, vývojem, proměnami a pravidly cen americké filmové akademie, se postupuje chronologicky od dvacátých let dvacátého století až do současnosti. Z každého desetiletí jsou vybrány 1–2 filmy, které byly v cenách americké filmové akademie oceněny či nominovány v kategorii nejlepší scénář či nejlepší film a jejichž scénář je zejména formálně něčím výjimečný. Každá výuková hodina se věnuje jednomu vybranému filmu.
- Příklady analyzovaných děl:
- Underworld (1927)
- It Happened One Night (1934)
- The Informer (1935)
- The Lost Weekend (1945)
- The Defiant Ones (1958)
- In the Heat of the Night (1967)
- Midnight Cowboy (1969)
- The Hospital (1971)
- Dog Day Afternoon (1975)
- Annie Hall (1977)
- Coming Home (1978)
- Terms of Endrearment (1983)
- The Crying Game (1992)
- Traffic (2000)
- Sideways (2004)
- Django Unchained (2012)
- Literature
- recommended literature
- Aristotelés: Poetika. info
- CARRIERE, Jean-Claude: Vyprávět příběh, přel T.Brdečková a J.Dědeček, Praha (Národní filmový archiv) 1995. info
- Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
- David Bordwell: Narration in the Fiction Film. info
- Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
- Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
- Monaco, J. Jak číst film : svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. info
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu zadaného filmu dle analytického dotazníku (bude rozdán). Na základě tohoto dotazníku podrobně rozebere dramaturgickou stavbu scénáře, použité prostředky, postavy, fáze scénáře, stavbu a gradaci příběhu atd. Na hodině pak prezentuje své poznatky a na ukázkách filmu je dokazuje. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti vybraný film zhlédnou a připraví si své vlastní analytické poznámky. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem kritické analýzy zejména jejich dramaturgické stavby.
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DRTL407