DIFA:DDVL217 Participation in the festival - Course Information
DDVL217 Participation in the festival Sítko
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 40/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět tvoří základ oboru 2. ročníku bakalářského stupně studia. Nutné navštěvovat předměty základu oboru.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozvinout ve studentech schopnost reflexe divadelního díla či jiných umělecko-pedagogických výstupů oboru dramatická výchovy, divadlo a výchova či amatérského divadla. Studenti se na základě shlédnutých výstupů učí reflektovat umělecko-pedagogické projekty ostatních studentů (např. bakalářské či magisterské absolventské projekty, projekty divadla ve výchově atd.) a dalších účastníků, kteří je v rámci festivalu "Sítko" prezentují a reflektují v rámci diskuzí. Tyto poznatky dále slouží jako zdroj informací pro jejich vlastní praktickou činnost v oboru.
Součástí je také možnost prezentace studentů prostřednictvím realizace vlastního projektu či inscenace v rámci festivalu.
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti
- student zná základní zpětnovazebné nástroje pro reflexi a sebereflexi;
- student se orientuje v základní odborné literatuře zaměřené na reflexi uměleckého díla i umělecko-pedagogické činnosti.
Odborné dovednosti
- student umí využít základní zpětnovazebné nástroje při reflexi umělecko-pedagogické činnnosti;
- student dokáže pojmenovat na základě svých znalostí a zkušeností jednotlivé prvky uměleckého díla či umělecko-pedagogické činosti;
Obecné způsobilosti
- student využívá základní zpětnovazebné nástroje při reflexi uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti;
- student se při reflexi uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti opírá o základní odbornou literaturu;
- stujent je schopen pojmenovat jednotlivé aspekty uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti. - Syllabus (in Czech)
- Studenti reflektují jednotlivé výstupy či projekty jednotlivým účastníků festivalu.
- Literature
- Císař, J. Nástin metodiky amatérského herectví. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1982. 59-248-81. info
- Císař, J. Práce porotce amatérského divadla. 1. vyd. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1985. 40-033-85. info
- Císař, J. Proměny divadelního jazyka. Praha: Melantrich, 1986. 32-009-86. info
- Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
- Kovalčuk, J. Téma: autorské divadlo. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-80-86928-61-6. info
- Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
- Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
- PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. vydání Praha: Portál 2001. 322 s. ISBN 80-7178-579-2. info
- Roubal, J.: O podstatě divadla a teatrality. Divadelní revue, 1999, č. 3. info
- Roubal, J.: Tři studie k současnému alternativnímu a autorskému divadlu a herectví. Olomouc 1995. info
- KUBEŠ, M. and L. ŠEBESTOVÁ. 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2314-3. info
- REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: projekt
Metody výuky: diskuzní metody, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet udělen na základě účasti na festivalu "Sítko".
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 5 dní.
Information on the extent and intensity of the course: 5 dní.
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DDVL217