DDVL217 Účast na festivalu Sítko

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
40/0/0. 5 dní. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět tvoří základ oboru 2. ročníku bakalářského stupně studia. Nutné navštěvovat předměty základu oboru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout ve studentech schopnost reflexe divadelního díla či jiných umělecko-pedagogických výstupů oboru dramatická výchovy, divadlo a výchova či amatérského divadla. Studenti se na základě shlédnutých výstupů učí reflektovat umělecko-pedagogické projekty ostatních studentů (např. bakalářské či magisterské absolventské projekty, projekty divadla ve výchově atd.) a dalších účastníků, kteří je v rámci festivalu "Sítko" prezentují a reflektují v rámci diskuzí. Tyto poznatky dále slouží jako zdroj informací pro jejich vlastní praktickou činnost v oboru.
Součástí je také možnost prezentace studentů prostřednictvím realizace vlastního projektu či inscenace v rámci festivalu.

Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti
- student zná základní zpětnovazebné nástroje pro reflexi a sebereflexi;
- student se orientuje v základní odborné literatuře zaměřené na reflexi uměleckého díla i umělecko-pedagogické činnosti.

Odborné dovednosti
- student umí využít základní zpětnovazebné nástroje při reflexi umělecko-pedagogické činnnosti;
- student dokáže pojmenovat na základě svých znalostí a zkušeností jednotlivé prvky uměleckého díla či umělecko-pedagogické činosti;

Obecné způsobilosti
- student využívá základní zpětnovazebné nástroje při reflexi uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti;
- student se při reflexi uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti opírá o základní odbornou literaturu;
- stujent je schopen pojmenovat jednotlivé aspekty uměleckého díla či umělecko-pedagogické činnosti.
Osnova
  • Studenti reflektují jednotlivé výstupy či projekty jednotlivým účastníků festivalu.
Literatura
  • Císař, J. Nástin metodiky amatérského herectví. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1982. 59-248-81. info
  • Císař, J. Práce porotce amatérského divadla. 1. vyd. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1985. 40-033-85. info
  • Císař, J. Proměny divadelního jazyka. Praha: Melantrich, 1986. 32-009-86. info
  • Doležel, P.: Komplexní analýza divadelní inscenace. In: Kulka, J. - Doležel, P. - Mareček, Z.: Komplexní analýza uměleckého díla. Praha 1990. info
  • Kovalčuk, J. Téma: autorské divadlo. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-80-86928-61-6. info
  • Pavis, P.: Divadelní představení, Dotazník, Inscenace, režie. In: Týž: Divadelní slovník. Praha 2004. info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. vydání Praha: Portál 2001. 322 s. ISBN 80-7178-579-2. info
  • Roubal, J.: O podstatě divadla a teatrality. Divadelní revue, 1999, č. 3. info
  • Roubal, J.: Tři studie k současnému alternativnímu a autorskému divadlu a herectví. Olomouc 1995. info
  • KUBEŠ, M. a L. ŠEBESTOVÁ. 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2314-3. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
Výukové metody
Formy výuky: projekt
Metody výuky: diskuzní metody, samostatná práce studentů
Metody hodnocení
Zápočet udělen na základě účasti na festivalu "Sítko".
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 5 dní.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.