DIFA:DMCZ102 Vnitřní herecká technika - Informace o předmětu
DMCZ102 Vnitřní herecká technika
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Aleš Kohout (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Sylva Talpová
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 18:00–19:30 122
- Předpoklady
- Předmět je určen pro studenty prvního ročníku muzikálového herectví ateliéru doc. Mgr. Sylvy Talpové jako doplňující předmět k Herecké tvorbě.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dovést studenty k osvojení si základní elementární vnitřně herecké techniky K. S. Stanislavského.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen fantazijně tvořivé hry důležité pro tvůrčí proces zkoušení inscenace.
- Osnova
- Předmět slouží jako podpora předmětu Herecká tvorba I v ateliéru muzikálového herectví. V duchu Stanislavského dělení elementární herecké tvorby na vnímání vnitřní a vnější jsou zde studenti vedeni k osvojení si pravidel vnitřní elementární herecké hry. Jsou to mimo jiné: jevištní pozornost, představivost, dané okolnosti, proměna vztahu, tělesné pocity. S přihlédnutím ke specializaci daného ateliéru je zde rozvíjen také cit pro hudební složku podporující vytváření a práci s emocemi. K dosažení vytyčených cílů jsou využívána nejrůznější cvičení na probuzení fantazie, etudy na dané téma s různými okolnostmi. Nedílnou součástí práce je vlastní analýza, při níž získávají studenti zkušenosti i z vnějšího pohledu na danou problematiku.
- Literatura
- Výukové metody
- Seminář, cvičení, dílna. Výuka probíhá v několikahodinovém bloku. Po studentovi je vyžadována i samostatná práce a příprava na výuku. Součástí cvičení a hereckých etud na probuzení fantazie je i studentova iniciativa čítající zpracování návrhů a nápadů na ztvárnění daných úkolů nebo práce na zdokonalení výsledného výstupu.
- Metody hodnocení
- Hodnocení formou klasifikovaného zápočtu hodnotí výsledky práce studenta po celou dobu semestru. Nejen v hodinách ale i domácí přípravu na zadaných úkolech a cvičeních. Nedílnou součástí kladného absolvování předmětu je i pravidelná docházka do výuky. Součástí hodnocení je uspokojivá prezentace dosavadní práce při klauzurní práci.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DMCZ102