DIFA:DDMZ202 Marketing I - Course Information
DDMZ202 Marketing I
Theatre FacultyWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 8:30–10:00 104
- Prerequisites
- Successful completion of the first year bachelor degree studies in Theatre Management.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Course objectives
- o acquaint students with the basics of marketing and terminology, history and development of this discipline. - Introduce students to the marketing environment, behavior of buyers, market and targeted marketing, marketing mix and marketing communications. Derskriptory: students know in detail the different types of marketing communication tools, including current trends in the field. - Are opbeznámeni with the issue of marketing information system and touch topics that will be discussed more deeply in the subject of marketing research.
- Learning outcomes (in Czech)
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Syllabus
- A two-semester subject focuses on the basics of marketing and marketing communications, within which students learn both the necessary theory and terminology of the field, and with a variety of useful information and experience in marketing practice. The knowledge and skills are a prerequisite for successful follow-up course taught in the third year of undergraduate study marketing research and also for the quality of workmanship and implementation bachelor graduation project. - Introduction to marketing. - Marketing environment. - The behavior of buyers. - Market and targeted marketing. - Product. - Brand Building. - Price. - Distribution. - Introduction to marketing communications, communication mix and communication campaign. - Advertising. - Public relations. - Media and Media Market Association. - Support sales. - Personal selling. - Direct marketing. - Internet marketing. - Viral marketing. - Socially responsible marketing. - Marketing information system.
- Literature
- required literature
- CIALDINI, Robert B. Nové zbraně vlivu: psychologie přesvědčování i v online světě. Přeložil Eva NEVRLÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2023. ISBN 978-80-7555-181-8.
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka&Co, s.r.o., 2018. ISBN: 978-80-256-2159-2.
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Brno: House of Řezáč, s.r.o, 2014. ISBN 978-80-270-0644-1. info
- recommended literature
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mediaguru.cz
- GOODACRE, Jonathan, Michal LÁZŇOVSKÝ a Martina PECKOVÁ ČERNÁ. The Audience in Centre Stage: Audience Segmentation System in European Theatres [online]. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, 2021. ISBN 978-80-7331-585-6
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- Teaching methods
- Lectures and self according to the recommended sources. Essay (winter semester) and a marketing plan fictitious project (summer semester). Regular instruction: - The number of contact hours per week: 2 - Number of hours the student's self week: 3
- Assessment methods
- WINTER SEMESTER
The course ends with a classified credit. For successful completion of the course, it is necessary to participate in at least 80% of the classes in the seminar, to prepare during the semester the assigned seminar assignments related to the semester work (Theatre Map of Brno) and to prepare reviews of two selected publications in the field of marketing based on the assigned literature.
Percentage weight of the evaluation: - completion of assignments and term papers: 70% of the assessment, including verbal feedback from the teacher (used to verify the student's knowledge, skills and competences), - the production of two reviews: 30 % (used to verify the student's competence). SUMMER SEMESTER The course ends with a classified credit. To successfully complete the course, students must attend/participate in at least 80% of the seminar, prepare reviews of two selected publications in the field of marketing based on the assigned literature, prepare a marketing plan for the year's work and pass the final test. Percentage weighting of the assessment: - Preparation of the reviews and the marketing plan for the year's work: 50% of the assessment, including verbal feedback from the teacher (used to verify the student's knowledge, skills and competences), - final test: 50 % (used to test the student's knowledge). - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2024/DDMZ202