DIFA:DDMZ202 Marketing I - Course Information
DDMZ202 Marketing I
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/3. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:30–10:00 107
- Prerequisites
- Successful completion of the first year bachelor degree studies in Theatre Management.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on production management (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Course objectives
- o acquaint students with the basics of marketing and terminology, history and development of this discipline. - Introduce students to the marketing environment, behavior of buyers, market and targeted marketing, marketing mix and marketing communications. Derskriptory: students know in detail the different types of marketing communication tools, including current trends in the field. - Are opbeznámeni with the issue of marketing information system and touch topics that will be discussed more deeply in the subject of marketing research.
- Learning outcomes (in Czech)
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Syllabus
- A two-semester subject focuses on the basics of marketing and marketing communications, within which students learn both the necessary theory and terminology of the field, and with a variety of useful information and experience in marketing practice. The knowledge and skills are a prerequisite for successful follow-up course taught in the third year of undergraduate study marketing research and also for the quality of workmanship and implementation bachelor graduation project. - Introduction to marketing. - Marketing environment. - The behavior of buyers. - Market and targeted marketing. - Product. - Brand Building. - Price. - Distribution. - Introduction to marketing communications, communication mix and communication campaign. - Advertising. - Public relations. - Media and Media Market Association. - Support sales. - Personal selling. - Direct marketing. - Internet marketing. - Viral marketing. - Socially responsible marketing. - Marketing information system.
- Literature
- required literature
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- GOODACRE, Jonathan, Michal LÁZŇOVSKÝ a Martina PECKOVÁ ČERNÁ. The Audience in Centre Stage: Audience Segmentation System in European Theatres [online]. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, 2021. ISBN 978-80-7331-585-6
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- ZYMAN, Sergio a Armin A. BROTT. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. Knihovna světového managementu. ISBN 80-7261-107-0.
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Brno: House of Řezáč, s.r.o, 2014. ISBN 978-80-270-0644-1. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- recommended literature
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- not specified
- www.mediaguru.cz
- Teaching methods
- Lectures and self according to the recommended sources. Essay (winter semester) and a marketing plan fictitious project (summer semester). Regular instruction: - The number of contact hours per week: 2 - Number of hours the student's self week: 3
- Assessment methods
- Classified credit, the granting of which is subject to: - 80% participation in class, - The processing of intermediate class assignments, - Processing seminar work / marketing plan fictitious project - Successful completion of a written test. Overall grading according to ECTS scale will be calculated according to the following formula, which basically includes: - Assessment of intermediate class assignments (H1) - Assessment test (H2) - Evaluation of the seminar work / marketing plan fictitious project (H3) [(H1 x k1) + (k2 x H2) + (H3 x K3)] / 6
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DDMZ202