DDML502 Producentský seminář (management divadla a umění)

Divadelní fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/8. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
prof. MgA. Blanka Kolegar (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Všechny předměty předchozího i souběžného magisterského studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prověření schopností a připravenosti studenta pracovat jako producent. Prověření je provedeno na základě v semináři konzultovaného, nicméně samostatně zpracovaného Producentského záměru, čímž je myšlen strategický plán (včetně analytické části) a návazné prováděcí plány dlouhodobé intervence v oblasti uměleckého prostředí. Pro zpracování Producentského záměru seminář poskytuje metodologii, záchytné body ve formě milníků včetně doporučení konzultací dílčích oblastí (právo, marketing, finanční řízení) v ostatních odborných předmětech studijního programu. Výsledný výstup ze semináře – Producentský záměr – slouží jako matérie pro státní závěrečnou zkoušku z Managementu divadla a umění. Tato matérie je podrobena hodnocení komise a jsou směrem k ní formulovány otázky jak konkrétního, tak teoretického charakteru.
Výstupy z učení
Student v písemném Producentském záměru: - prokazuje komplexní znalost v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientuje v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů,
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěry analýz pro strategické řízení,
- je schopen písemně analyzovat, zpracovat, diskutovat, prezentovat a vyhodnotit intervence, které zhmotní do producentského záměru (úroveň zpracování záměrů odpovídá úrovni komplexní studie proveditelnosti a udržitelnosti),
- efektivně využívá znalost prostředí a mezinárodní slovník oboru,
-v rámci producentského záměru umí vytvářet strategický plán a převádět jej do plánů dlouhodobých, střednědobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektuje specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňuje přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení, marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, - zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů.
-umí kreativně ovládnout prezentační a kancelářské aplikace, což se odráží na kvalitě zpracovaného producentského záměru a jeho připravené prezentace,
-je schopen identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější a vnitřní prostředí.
Osnova
  • Student pracuje v následujícím časovém harmonogramu v letním semestru, který se dle aktuálního kalendáře příslušného akademického roku mírně modifikuje:

    1. - 3. týden výuky: zpracování intervenčních návrhů na základě analytické části.
    4. týden výuky: předložení intervenčních návrhů v semináři.
    5. - 6. týden výuky: rozpracování intervenčních návrhů do scénářů a výběr strategického plánu.
    7. týden výuky: předložení strategického plánu v semináři.
    8. - 9. týden výuky: rozpracování strategického plánu do dlouhodobých (3 roky), střednědobých a krátkodobých plánů.
    10. - 11. týden výuky: finalizace záměru a zpracování prezentace.
    13. týden výuky: cvičná prezentace záměru.
Literatura
    povinná literatura
  • Student využívá znalost literatury všech teoretických předmětů, které dosud absolvoval. Producentský záměr čerpá ze všech znalostí a pramenů, které nabízí jak magisterský stupeň studia, tak bakalářský.
Výukové metody
Pravidelná výuka
Metody výuky:
- mentorování,
- práce s textem,
- diskusní metody,
- práce s obrazem,
- kritické myšlení,
- samostatná práce studentů.
Student pracuje s podrobnou metodologickou oporou, která je dostupná ve studijních materiálech k předmětu.
Metody hodnocení
KLasifikovaný zápočet na základě přípravy, odevzdání a prezentace jednotlivých částí producentského záměru dle harmonogramu.
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acf9a94db45474a1ea08a1efd65ef2de3%40thread.tacv2/conversations?groupId=1061336c-1be8-454f-9d5e-f8ea081172e8&tenantId=1ddc5806-8e3d-4892-b879-473865749a0e
Výše uvedený link odkazuje na MS tým Producentský seminář, kde probíhá v AR 2021 kontaktní on-line výuka.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.