PECLOVÁ, Daniela. Digitální transformace v oblasti performativního umění. In Teritoria umění. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální transformace v oblasti performativního umění
Název česky Digitální transformace v oblasti performativního umění
Název anglicky Digital transformation in Performing Arts
Autoři PECLOVÁ, Daniela.
Vydání Teritoria umění, 2022.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60400 6.4 Arts
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Hudební fakulta
Klíčová slova česky digitalizace, digitální transformace, performativní umění, klasická hudba
Klíčová slova anglicky digitization, digitalization, music, classical music, performing arts
Změnil Změnila: MgA. Daniela Peclová, učo 15784. Změněno: 29. 11. 2022 16:03.
Anotace
Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace česky
Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 03:30