PECLOVÁ, Daniela. Digitální transformace v oblasti performativního umění (Digital transformation in Performing Arts). In Teritoria umění. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální transformace v oblasti performativního umění
Name in Czech Digitální transformace v oblasti performativního umění
Name (in English) Digital transformation in Performing Arts
Authors PECLOVÁ, Daniela.
Edition Teritoria umění, 2022.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60400 6.4 Arts
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Music
Keywords (in Czech) digitalizace, digitální transformace, performativní umění, klasická hudba
Keywords in English digitization, digitalization, music, classical music, performing arts
Changed by Changed by: MgA. Daniela Peclová, učo 15784. Changed: 29/11/2022 16:03.
Abstract
Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.
Abstract (in Czech)
Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.
PrintDisplayed: 28/4/2024 16:07