HAVRLANT, Jiří. O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy. Muzikologické fórum. Praha: Česká společnost pro hudební vědu, 2021, roč. 10, č. 2, s. 188-196. ISSN 1805-3866.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy.
Název anglicky About the Dynamic Continuum: Issues in the Realisation and Interpretation of the Bass Part in the Period of Galant and Emotional Style in the General Context and Specific Application in the Creation of Edition Benda´s "Six Sonatas for Flute and B. C."
Autoři HAVRLANT, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Muzikologické fórum, Praha, Česká společnost pro hudební vědu, 2021, 1805-3866.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Hudební fakulta
Klíčová slova česky Basso continuo; Jan Jiří Benda; realizace; interpretace
Klíčová slova anglicky Basso continuo; Jan Jiří Benda; realisation; interpretation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Změněno: 12. 12. 2021 13:34.
Anotace
Text pojednává o realizaci basového partu prvních šesti sonát ze souboru "11 sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy. Autor článku vychází z dobových pramenů a popisuje typické postupy při interpretaci basového partu v rámci daného hudebního stylu (či stylů) a směrů.
Anotace anglicky
The text deals with the realisation of the bass part of the first six sonatas from Jan Jiří Benda´s set of "11 sonatas for flute and basso continuo". The autor of the article draws on contemporary sources and describes typical practices in the interpretation of the bass part within the framework of new musical style or styles and directions.
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 13:18