J 2021

O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy.

HAVRLANT, Jiří

Basic information

Original name

O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy.

Name (in English)

About the Dynamic Continuum: Issues in the Realisation and Interpretation of the Bass Part in the Period of Galant and Emotional Style in the General Context and Specific Application in the Creation of Edition Benda´s "Six Sonatas for Flute and B. C."

Authors

HAVRLANT, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Muzikologické fórum, Praha, Česká společnost pro hudební vědu, 2021, 1805-3866

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

Basso continuo; Jan Jiří Benda; realizace; interpretace

Keywords in English

Basso continuo; Jan Jiří Benda; realisation; interpretation

Tags

Reviewed
Změněno: 12/12/2021 13:34, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Text pojednává o realizaci basového partu prvních šesti sonát ze souboru "11 sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy. Autor článku vychází z dobových pramenů a popisuje typické postupy při interpretaci basového partu v rámci daného hudebního stylu (či stylů) a směrů.

In English

The text deals with the realisation of the bass part of the first six sonatas from Jan Jiří Benda´s set of "11 sonatas for flute and basso continuo". The autor of the article draws on contemporary sources and describes typical practices in the interpretation of the bass part within the framework of new musical style or styles and directions.