Detailed Information on Publication Record
2021
O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy.
HAVRLANT, JiříBasic information
Original name
O dynamickém continuu: Problematika realizace a interpretace basového partu v období galantního a citového slohu v obecném kontextu a konkrétní aplikaci při vytváření edice "Šesti sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy.
Name (in English)
About the Dynamic Continuum: Issues in the Realisation and Interpretation of the Bass Part in the Period of Galant and Emotional Style in the General Context and Specific Application in the Creation of Edition Benda´s "Six Sonatas for Flute and B. C."
Authors
HAVRLANT, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Muzikologické fórum, Praha, Česká společnost pro hudební vědu, 2021, 1805-3866
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
Basso continuo; Jan Jiří Benda; realizace; interpretace
Keywords in English
Basso continuo; Jan Jiří Benda; realisation; interpretation
Tags
Reviewed
Změněno: 12/12/2021 13:34, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Text pojednává o realizaci basového partu prvních šesti sonát ze souboru "11 sonát pro flétnu a basso continuo" Jana Jiřího Bendy. Autor článku vychází z dobových pramenů a popisuje typické postupy při interpretaci basového partu v rámci daného hudebního stylu (či stylů) a směrů.
In English
The text deals with the realisation of the bass part of the first six sonatas from Jan Jiří Benda´s set of "11 sonatas for flute and basso continuo". The autor of the article draws on contemporary sources and describes typical practices in the interpretation of the bass part within the framework of new musical style or styles and directions.