C 2020

K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice

BROULÍKOVÁ, Veronika a Zoja MIKOTOVÁ

Základní údaje

Originální název

K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice

Název anglicky

On the Uniqueness of Contemporary Theatre for The Deaf in The Czech Republic

Autoři

BROULÍKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, domácí) a Zoja MIKOTOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, od s. 138-152, 15 s. 2020

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-244-5663-8

Klíčová slova anglicky

theatre; the Deaf; education; inclusive education
Změněno: 16. 4. 2021 08:26, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola se pak speciálně zabývá divadlem jakožto prostředkem komunikace. Divadlem, které se stalo nejen součástí výchovy a vzdělávání Neslyšících, ale rovněž přiblížilo znakový jazyk a další specifika této kulturní minority široké divácké veřejnosti.

Anglicky

Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter deals specifically with theatre as a means of communication. Theatre which has become not only a part of the education of the Deaf, but also has brought sign language and other specifics of this cultural minority to the general audience.

Přiložené soubory

Broulikova_Mikotova-kapitola-Oborova-didaktika_tcxyykef.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru