C 2020

K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice

BROULÍKOVÁ, Veronika and Zoja MIKOTOVÁ

Basic information

Original name

K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice

Name (in English)

On the Uniqueness of Contemporary Theatre for The Deaf in The Czech Republic

Authors

BROULÍKOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zoja MIKOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, p. 138-152, 15 pp. 2020

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Theatre Faculty

ISBN

978-80-244-5663-8

Keywords in English

theatre; the Deaf; education; inclusive education
Změněno: 16/4/2021 08:26, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola se pak speciálně zabývá divadlem jakožto prostředkem komunikace. Divadlem, které se stalo nejen součástí výchovy a vzdělávání Neslyšících, ale rovněž přiblížilo znakový jazyk a další specifika této kulturní minority široké divácké veřejnosti.

In English

Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter deals specifically with theatre as a means of communication. Theatre which has become not only a part of the education of the Deaf, but also has brought sign language and other specifics of this cultural minority to the general audience.

Files attached

Broulikova_Mikotova-kapitola-Oborova-didaktika_tcxyykef.pdf
Request the author's version of the file