Detailed Information on Publication Record
2020
K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice
BROULÍKOVÁ, Veronika and Zoja MIKOTOVÁBasic information
Original name
K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice
Name (in English)
On the Uniqueness of Contemporary Theatre for The Deaf in The Czech Republic
Authors
BROULÍKOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zoja MIKOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, p. 138-152, 15 pp. 2020
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
Theatre Faculty
ISBN
978-80-244-5663-8
Keywords in English
theatre; the Deaf; education; inclusive education
Změněno: 16/4/2021 08:26, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola se pak speciálně zabývá divadlem jakožto prostředkem komunikace. Divadlem, které se stalo nejen součástí výchovy a vzdělávání Neslyšících, ale rovněž přiblížilo znakový jazyk a další specifika této kulturní minority široké divácké veřejnosti.
In English
Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter deals specifically with theatre as a means of communication. Theatre which has become not only a part of the education of the Deaf, but also has brought sign language and other specifics of this cultural minority to the general audience.