BROULÍKOVÁ, Veronika a Zoja MIKOTOVÁ. K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice. In Lenka Kružíková. Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020, s. 138-152. ISBN 978-80-244-5663-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456652.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K jedinečnosti současného divadla Neslyšících v České republice
Název anglicky On the Uniqueness of Contemporary Theatre for The Deaf in The Czech Republic
Autoři BROULÍKOVÁ, Veronika (203 Česká republika, domácí) a Zoja MIKOTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, od s. 138-152, 15 s. 2020.
Nakladatel Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Odkaz na elektronickou verzi publikace v PDF
Organizační jednotka Divadelní fakulta
ISBN 978-80-244-5663-8
Doi http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456652
Klíčová slova anglicky theatre; the Deaf; education; inclusive education
Změnil Změnila: doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D., učo 5216. Změněno: 16. 4. 2021 08:26.
Anotace
Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola se pak speciálně zabývá divadlem jakožto prostředkem komunikace. Divadlem, které se stalo nejen součástí výchovy a vzdělávání Neslyšících, ale rovněž přiblížilo znakový jazyk a další specifika této kulturní minority široké divácké veřejnosti.
Anotace anglicky
Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter deals specifically with theatre as a means of communication. Theatre which has become not only a part of the education of the Deaf, but also has brought sign language and other specifics of this cultural minority to the general audience.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 02:12