B 2018

Herečka Nika Brettschneiderová v exilu aneb Portrét divadla THEATER BRETT do pádu "železné opony"

BURŠOVÁ, Andrea

Základní údaje

Originální název

Herečka Nika Brettschneiderová v exilu aneb Portrét divadla THEATER BRETT do pádu "železné opony"

Název česky

Herečka Nika Brettschneiderová v exilu aneb Portrét divadla THEATER BRETT do pádu "železné opony"

Název anglicky

Actress Nika Brettschneider in Exile, or Portrait of THEATER BRETT Theater Untill the Fall of the "Iron Curtain"

Autoři

BURŠOVÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st. Brno, 515 s. 2018

Nakladatel

Janáčkova akademie múzických umění v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-7460-149-1

Klíčová slova anglicky

Nika Brettschneider; Ludvik Kavin; Theater Brett
Změněno: 24. 4. 2019 14:16, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie je záznamem cesty Niky Brettschneiderové a Ludvíka Kavína k založení divadla Theater Brett v rakouském exilu ve Vídni a reflektuje jeho tvorbu v letech 1977-1989. Studie obsahuje stručnou biografii Niky Brettschneiderové, zachycuje a pojmenovává široké spektrum a jedinečnost její herecké a divadelní tvorby, odhaluje kořeny její pedagogické práce na Divadelní fakultě JAMU v Brně v souvislostech s vedením hereckých dílen zaměřených na řeč těla od roku 1978 v zemích západní Evropy. Stává se též podkladem pro zařazení divadle Theater Brett do kontextu evropského divadelního vývoje ve druhé polovině dvacátého století, kdy řada divadelníků opouští klasické přístupy k tvorbě a vydává se nekonvenčními směry.

Anglicky

The monograph is a recording of the journey of Nika Brettschneider and Ludvík Kavín to the foundation of the Theater Brett in Austrian exile in Vienna and reflects on his work in 1977-1989. The study contains a brief biography of Nika Brettschneider, captures and names the broad spectrum and uniqueness of her acting and theatrical work, reveals the roots of her teaching work at the Theater Faculty of the Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno in connection with the management of acting workshops focused on body language since 1978 in Western Europe. It is also the basis for the Theater Brett to be included in the context of European theater development in the second half of the twentieth century, when a number of theatricalists leave the classical approach to creation and set out in unconventional ways.