NADAUD, Pierre. Decrouxova technika: semiologie konajiciho těla. In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. 2017. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění. s. 52-57. ISBN 978-80-7460-128-6. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Decrouxova technika: semiologie konajiciho těla
Název anglicky The Decroux's Technique: Semiology of the Acting Body
Autoři NADAUD, Pierre (250 Francie, garant, domácí).
Vydání 2017. vyd. Brno, Tendence v současném herectví a herecké pedagogice, od s. 52-57, 6 s. 2017.
Nakladatel Janáčkova akademie múzických umění
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Divadelní fakulta
ISBN 978-80-7460-128-6
Klíčová slova česky Étienne Decroux, fyzické divadlo, semiologie
Klíčová slova anglicky Decroux; physical theatre; semiotics
Štítky RIV
Návaznosti GA106/94/0307, projekt VaV.
Změnil Změnil: doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D., učo 5202. Změněno: 20. 3. 2018 09:24.
Anotace
Příspěvek představuje kritickou interpretaci Decrouxovy doktríny ve vztahu k primární schopnosti živé bytosti vnímat a sdílet chvíle a jejich kvality. Decroux překonává podle autora antropologickou diskuzi o přirozenosti a univerzálnosti jazyka gest a upozorňuje na Decrouxovu analýzu emoci ve smyslu významu prostých elementů a jeho analýzu konstrukce významu v kompozici.
Anotace anglicky
The debate with the pantomime at the turn of the nineteenth century is indeed accessory in the development of the Decroux's doctrine. Criticising pantomime for being more talkative than speaking actor, he does not build a doctrine. Rather he distinguishes his doctrine form a possible misunderstanding. That is why his criticism of the pantomime is always so pity. Dercroux indeed rather observes the human body in situations of acting and feeling rather than in situations of verbal or para-verbal communication. He never comes to consider that there is something like a natural human expressiveness carrying the sense of human mouvement and enabling the establishment of a language with determined and fixed signs. He is forced therefore to accept that there is a kind of primal ability of the living being to perceive and share movements and their qualities. Decroux cuts short an anthropological debate: against the supporters of a natural and/or universal language of gestures, he decided resolutely to analyse the emotion in terms of meaningless elements and observe the construction of meaning in composition.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 10:07