HF:H61545l Public relations - Informace o předmětu
H61545l Public relations
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Anna Mašátová (přednášející)
Vratislav Vozník (přednášející) - Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 28. 4. 12:40–15:05 209, Čt 22. 2. 12:40–15:05 209, Čt 29. 2. 12:40–15:05 209, Čt 7. 3. 12:40–15:05 209, Čt 21. 3. 12:40–15:05 209, Čt 18. 4. 12:40–15:05 209, Čt 16. 5. 12:40–15:05 209
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, politice, neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz předá studentům základní informace pro uplatnění metod PR v oblasti hudební produkce a šířeji v oblasti managementu a propagace kultury. Zároveň jim pomůže jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz bude veden ve spolupráci s praxí, do výuky budou docházet hosté - profesionálové v oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
Plně využívat metody PR při propagaci kulturních akcí a v managementu kulturních organizací.
Na pokročilé úrovni psát a distribuovat tiskové zprávy, propagační články, projevy, propagační rozhovory, životopisné medailonky umělců a další materiály.
Plánovat komunikační kampaně, volit vhodnou strategii i komunikační nástroje, včetně sociálních sítí.
Pracovat v souladu s oborovou etikou.
Využívat znalost žurnalistických postupů a zpravodajských hodnot.
Znát historii i současnost PR, významné představitele oboru i oborové organizace. - Osnova
- Průběžná práce studentů pod vedením lektora na návrhu konkrétní komunikační kampaně v oblasti hudby, včetně bezchybné písemné podoby a ústní prezentace.
- PR 2.0. Nové trendy. Guerilla. PR hacking - Alternativní a levné cesty k publicitě. Kreativita, humor a subverze v PR. Celebrity v PR.
- Jazyk a styl v PR. Časté chyby a nedostatky. Nadužívaná a špatně používaná slova.
- Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu obecných zpravodajsko-publicistických médií.
- Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku.
- Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu kultury.
- Sociální sítě v činnosti kulturních organizací. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, výhody a nevýhody, možnosti využití. Influencer marketing.
- Výukové metody
- Předmět se vyučuje v tříhodinových blocích. Součástí výuky je rozbor případových studií a příkladů z praxe. Vyučující bude zvát do výuky hosty z praxe - PR profesionály. V letním semestru studenti samostatně vytvářejí komplexní návrh presskitu, komunikační kampaně na soc. sítě a medialist.
- Metody hodnocení
- Podmínkou ukončení kurzu je vytvoření komplexního návrhu komunikační kampaně v písemné formě a jeho následná ústní prezentace. Student musí být schopen obhájit si zvolené prostředky a v diskuzi prokázat životaschopnost strategie.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H61545l