H61545l Public relations

Hudební fakulta
léto 2023
Rozsah
2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Anna Mašátová (přednášející)
Vratislav Vozník (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 16. 2. 16:50–19:15 111, Čt 2. 3. 16:50–19:15 111, Čt 9. 3. 16:50–19:15 111, Čt 23. 3. 16:50–19:15 111, Čt 30. 3. 16:50–19:15 111, Čt 6. 4. 16:50–19:15 111, Čt 13. 4. 16:50–19:15 111, Čt 4. 5. 16:50–19:15 111, Čt 11. 5. 16:50–19:15 111
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, politice, neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz předá studentům základní informace pro uplatnění metod PR v oblasti hudební produkce a šířeji v oblasti managementu a propagace kultury. Zároveň jim pomůže jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz bude veden ve spolupráci s praxí, do výuky budou docházet hosté - profesionálové v oboru.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
Plně využívat metody PR při propagaci kulturních akcí a v managementu kulturních organizací.
Na pokročilé úrovni psát a distribuovat tiskové zprávy, propagační články, projevy, propagační rozhovory, životopisné medailonky umělců a další materiály.
Plánovat komunikační kampaně, volit vhodnou strategii i komunikační nástroje, včetně sociálních sítí.
Pracovat v souladu s oborovou etikou.
Využívat znalost žurnalistických postupů a zpravodajských hodnot.
Znát historii i současnost PR, významné představitele oboru i oborové organizace.
Osnova
  • Průběžná práce studentů pod vedením lektora na návrhu konkrétní komunikační kampaně v oblasti hudby, včetně bezchybné písemné podoby a ústní prezentace.
  • PR 2.0. Nové trendy. Guerilla. PR hacking - Alternativní a levné cesty k publicitě. Kreativita, humor a subverze v PR. Celebrity v PR.
  • Jazyk a styl v PR. Časté chyby a nedostatky. Nadužívaná a špatně používaná slova.
  • Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu obecných zpravodajsko-publicistických médií.
  • Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku.
  • Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu kultury.
  • Sociální sítě v činnosti kulturních organizací. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, výhody a nevýhody, možnosti využití. Influencer marketing.
Výukové metody
Předmět se vyučuje v tříhodinových blocích. Součástí výuky je rozbor případových studií a příkladů z praxe. Vyučující bude zvát do výuky hosty z praxe - PR profesionály. V letním semestru studenti samostatně vytvářejí komplexní návrh presskitu, komunikační kampaně na soc. sítě a medialist.
Metody hodnocení
Podmínkou ukončení kurzu je vytvoření komplexního návrhu komunikační kampaně v písemné formě a jeho následná ústní prezentace. Student musí být schopen obhájit si zvolené prostředky a v diskuzi prokázat životaschopnost strategie.
Informace učitele
16. 2. PR 2.0. Nové trendy. Guerilla. PR hacking - Alternativní a levné cesty k publicitě. Kreativita, humor a subverze v PR. Celebrity v PR. - Vráťa (+ zadání prací na letní semestr)
2. 3. Jazyk a styl v PR. Časté chyby a nedostatky. Nadužívaná a špatně používaná slova. Anna
9. 3. Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu obecných zpravodajsko-publicistických médií. Vráťa
23. 3. Deadline pro zvolení tématu práce pro letní semestr, 1. konzultace prací + host z oboru Anna + Vráťa - Povinná účast
30. 3. Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku. Vráťa
6. 4. Současná mediální scéna. Kdo je český novinář? Co novináři chtějí a potřebují, jak toho využít v PR. Vztahy mezi novináři a PR profesionály z pohledu kultury. Anna
13. 4. Sociální sítě v činnosti kulturních organizací. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, výhody a nevýhody, možnosti využití. Influencer marketing. Anna
20. 4. odevzdání prací + host z oboru Anna (online) + Vráťa
27. 4. Kolokvium - obhajoba prací - povinná účast

Výstup:
  • vypracování semestrální práce: presskit + komunikační kampaň na soc.sítě + medialist k vybrané akci:
  • práce k události, která dosud neproběhla či nebyla zpracována
  • krátký popis akce, cílovky a vysvětlení, jaký společenský přesah akce má (max. 1500 znaků)
  • využití nejméně dvou neobvyklých postupů v PR a media relations a
  • zdůvodnění jejich výběru (max. 1500 znaků)
  • napsání tiskové zprávy (délka dle potřeby)
  • předložení medialistu (konkrétní média a osoby) p
  • opis způsobu, jak rozešlete TZ a jaké následné kroky (follow-up) uděláte (stačí bodový seznam)
  • návrh evaluace dopadu - jak budete měřit dopad? (max. 2000 znaků)
  • obhajoba a hodnocení na kolokviu 27. 4. 2023 (každý max. 10 minut)
  • povinná osobní účast 23. 3. na odevzdání tématu prací a konzultaci k práci
  • Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2024.